Pregled bibliografske jedinice broj: 1036857
Značajke akcijskog istraživanja u odgojno obrazovnoj praksi
Značajke akcijskog istraživanja u odgojno obrazovnoj praksi // Van Hieleova teorija u matematičkom obrazovanju: KNJIŽICA SAŽETAKA / Cindrić, Maja ; Mladinić, Petar ; Matassi Botunac, Emilija (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2019. str. 5-5 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1036857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značajke akcijskog istraživanja u odgojno obrazovnoj praksi
(Features of action research in educational practice)
Autori
Bognar, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Van Hieleova teorija u matematičkom obrazovanju: KNJIŽICA SAŽETAKA
/ Cindrić, Maja ; Mladinić, Petar ; Matassi Botunac, Emilija - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2019, 5-5
Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Van Hieleova teorija u matematičkom obrazovanju
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.04.2019. - 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
akcijsko istraživanje ; kritički prijatelj ; stručno usavršavanje učitelja
(action research ; critical friend ; teacher professional development)
Sažetak
Za razliku od drugih istraživačkih pristupa koje provode profesionalni istraživači a praktičari im najčešće služe kao izvor podataka ili kao realizatori unaprijed osmišljenih aktivnosti čiji učinci se nastoje istražiti, akcijsko istraživanje provode praktičari. Čak i ako se u akcijsko istraživanje uključe profesionalni istraživači oni u akcijskom istraživanju postaju praktičari. Praktičari preuzimaju aktivnu ulogu u svim etapama akcijskog istraživanja: planiranju, ostvarivanju promjena, prikupljanju, analizi i kritičkoj refleksiji podataka te na kraju u izradi i objavljivanju izvještaja. Time se uklanja razlika između praktičara i istraživača, odnosno praktičari postaju istraživači, a istraživači praktičari. Akcijsko istraživanje podrazumijeva aktivnu ulogu i suradnju svih osoba uključenih u praksu. Tako su u istraživanju „Stvaranje učeničkog časopisa na internetu“ (Bognar & Šimić, 2014) sudjelovali osim učiteljice Vesne Šimić i mene kao pedagoga, učenici kombiniranog odjela, studenti Učiteljskog fakulteta, učitelji – kritički prijatelji i članovi zajednice učenja, roditelji, mještani pa čak i čitatelji tog časopis. Svi uključeni sudionici su na određeni način dali svoj doprinos kvaliteti ostvarenih promjena: Učenici su smišljali i ostvarivali različite novinarske aktivnosti u kojima su im pomagali članovi njihovih obitelji i ostali mještani. Čitatelji, među kojima je bilo novinara, pedagoga, učitelja, rodbine i drugih zainteresiranih posjetitelja učeničkog časopisa na internetu, su svojim gotovo svakodnevnim komentarima poticali učenike i učiteljicu na aktivnosti. Kritički prijatelji među kojima su se isticale učiteljice iz susjednih područnih škola i studenti razredne nastave su pratili nastavne aktivnosti te učenicima i učiteljici davali povratne informacije i sugestije za unapređenje aktivnosti u svezi uređivanja časopisa na internetu. Sve to govori u prilog tvrdnji da se akcijsko istraživanje provodi u suradnji s drugim sudionicima prakse, a ne na njima (Reason, 1994).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)