Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1036830

Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja


Bognar, Branko; Jukić Matić, Ljerka
Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja // Knjiga sažetaka / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 24-25 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1036830 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja
(Key features of the effective professional development for teachers)

Autori
Bognar, Branko ; Jukić Matić, Ljerka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 24-25

ISBN
978-953-6965-82-3

Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
politika utemeljena na dokazima ; stručno usavršavanje učitelja ; sustavni pregled literature
(evidence-informed policy ; systematic review ; teacher professional development)

Sažetak
Stručno bi usavršavanje trebalo doprinijeti promjenama u nastavi, boljim rezultatima učenja učenika te promjenama uvjerenja i stavova učitelja, (Guskey, 2010). Te promjene predstavljaju važne ciljeve reformi odgojno- obrazovnih sustava. Pretpostavka da je promjene moguće ostvariti na temelju tradicionalnoga stručnog usavršavanja vjerojatno će završiti neuspjehom. Kako bi unaprijedili kvalitetu odgojno-obrazovnoga sustava važno je voditi računa o učinkovitosti stručnoga usavršavanja. Eksperimentalna se istraživanja smatraju prikladnim pristupom za utvrđivanje učinkovitosti programa stručnoga usavršavanja. Međutim, za određivanje općih značajki učinkovitoga stručnoga usavršavanja potrebno je provesti sustavne preglede literature ili meta- analitička istraživanja. Takve studije temelje se na analizi pomno odabranih eksperimentalnih istraživanja u određenom vremenskom razdoblju i one omogućuju politiku i praksu utemeljenu na promjenama, (Evans i Benefield, 2001). Na temelju sustavnih pregleda literature utvrđene su sljedeće značajke programa učinkovitoga stručnoga usavršavanja: orijentacija na stručne sadržaje, aktivno učenje i suradnja učitelja, korištenje modela učinkovite prakse, kvalitetno vođenje i potpora stručnjaka, omogućivanje povratnih informacija i refleksije sudionika, kontinuitet i trajanje (Darling-Hammod i dr., 2017) te koherentnost obrazovne politike i stručnoga usavršavanja, (Desimone, 2009). Na žalost, mnogi programi stručnoga usavršavanja ne uključuju sve navedene značajke te samo neki od njih postižu pozitivan i statistički značajan učinak na rezultate učenja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Osijeku, Odjel za matematiku

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Branko; Jukić Matić, Ljerka
Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja // Knjiga sažetaka / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 24-25 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Bognar, B. & Jukić Matić, L. (2019) Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja. U: Peko, A., Dubovicki, S., Varga, R. & Huljev, A. (ur.)Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Bognar, Branko and Juki\'{c} Mati\'{c}, Ljerka}, year = {2019}, pages = {24-25}, keywords = {politika utemeljena na dokazima, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja, sustavni pregled literature}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {Klju\v{c}ne zna\v{c}ajke u\v{c}inkovitog stru\v{c}nog usavr\v{s}avanja u\v{c}itelja}, keyword = {politika utemeljena na dokazima, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja, sustavni pregled literature}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bognar, Branko and Juki\'{c} Mati\'{c}, Ljerka}, year = {2019}, pages = {24-25}, keywords = {evidence-informed policy, systematic review, teacher professional development}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {Key features of the effective professional development for teachers}, keyword = {evidence-informed policy, systematic review, teacher professional development}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font