Pregled bibliografske jedinice broj: 1036830
Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja
Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja // Knjiga sažetaka / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 24-25 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1036830 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ključne značajke učinkovitog stručnog usavršavanja
učitelja
(Key features of the effective professional
development for teachers)
Autori
Bognar, Branko ; Jukić Matić, Ljerka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 24-25
ISBN
978-953-6965-82-3
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
politika utemeljena na dokazima ; stručno usavršavanje učitelja ; sustavni pregled literature
(evidence-informed policy ; systematic review ; teacher professional development)
Sažetak
Stručno bi usavršavanje trebalo doprinijeti promjenama u nastavi, boljim rezultatima učenja učenika te promjenama uvjerenja i stavova učitelja, (Guskey, 2010). Te promjene predstavljaju važne ciljeve reformi odgojno- obrazovnih sustava. Pretpostavka da je promjene moguće ostvariti na temelju tradicionalnoga stručnog usavršavanja vjerojatno će završiti neuspjehom. Kako bi unaprijedili kvalitetu odgojno-obrazovnoga sustava važno je voditi računa o učinkovitosti stručnoga usavršavanja. Eksperimentalna se istraživanja smatraju prikladnim pristupom za utvrđivanje učinkovitosti programa stručnoga usavršavanja. Međutim, za određivanje općih značajki učinkovitoga stručnoga usavršavanja potrebno je provesti sustavne preglede literature ili meta- analitička istraživanja. Takve studije temelje se na analizi pomno odabranih eksperimentalnih istraživanja u određenom vremenskom razdoblju i one omogućuju politiku i praksu utemeljenu na promjenama, (Evans i Benefield, 2001). Na temelju sustavnih pregleda literature utvrđene su sljedeće značajke programa učinkovitoga stručnoga usavršavanja: orijentacija na stručne sadržaje, aktivno učenje i suradnja učitelja, korištenje modela učinkovite prakse, kvalitetno vođenje i potpora stručnjaka, omogućivanje povratnih informacija i refleksije sudionika, kontinuitet i trajanje (Darling-Hammod i dr., 2017) te koherentnost obrazovne politike i stručnoga usavršavanja, (Desimone, 2009). Na žalost, mnogi programi stručnoga usavršavanja ne uključuju sve navedene značajke te samo neki od njih postižu pozitivan i statistički značajan učinak na rezultate učenja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Osijeku, Odjel za matematiku
Profili:
Branko Bognar
(autor)