Pregled bibliografske jedinice broj: 1036736
Sustainable Journalism Education - The Only Possible Way towards the Future
Sustainable Journalism Education - The Only Possible Way towards the Future // Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (2019), Sp.Ed.1; 253-279 doi:10.15516/cje.v21i0.3449 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1036736 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustainable Journalism Education - The Only
Possible Way towards the Future
Autori
Vukić, Tijana
Izvornik
Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 21
(2019), Sp.Ed.1;
253-279
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
holistic journalism education ; journalism curriculum ; Journalistic Personality Model ; sustainable development ; sustainable journalism...
Sažetak
Do sada je zabilježeno tek nekoliko pokušaja postavljanja novinarskog obrazovanja u kontekst održivoga razvoja, ali nije zabilježen i teorijski prijedlog opće paradigme održivoga novinarskog obrazovanja. U radu se, kritičkom analizom i istraživanjem tradicije obrazovanja novinara, utvrđuju sve pojavnosti novinarskog obrazovanja u kontekstu razvoja i održivosti. Najnovije reference se, kao rezultat evolucije akademskih prijedloga za unapređenje novinarstva, usmjeravaju na ažuriranje novinarskog znanja i stjecanje vještina povezanih s tehnološkom revolucijom kao uzrokom značajnih medijskih promjena, konvergencije novinskih žanrova, trendova i različitih tema koji stvaraju novinarstvo i nove društveno važne teme, a sve slijede nadograđenu etiku medija (i novinarstva) te zakone koji sve više odražavaju važnost snažnih veza između akademije, profesije i javnosti. Međutim, u složenom globalnom okruženju u kojemu mediji oblikuju stvarnost, nameću razumijevanja i značenja, prate nas svugdje i potpuno sudjeluju u našem životu, obrazovanje novinara treba razumijevati dublje i ozbiljnije nego ikada. Osim profesionalno obrazovanih, autonomnih i odgovornih novinara, s takvim se izazovima trebaju nositi i na njih odgovarati – (samostalno) svjesni humanisti. Usredotočujući se na akademski ishod novinara kao cjelovitog ljudskog bića, na te bi se potrebe moglo odgovoriti održivim ciklusom novinarskog obrazovanja. Stoga se ovim radom predlaže Model novinarske ličnosti kao predložak za uvođenje održivoga obrazovanja novinara u visokoškolske institucije.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts