Pregled bibliografske jedinice broj: 1036693
"Izvan vidljivog: javna plastika Vere Dajht-Kralj"
"Izvan vidljivog: javna plastika Vere Dajht-Kralj". Zagreb: UPI-2M ; Živi atelje DK, 2018 (monografija)
CROSBI ID: 1036693 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Izvan vidljivog: javna plastika Vere Dajht-Kralj"
("Beyond Visible: The Public Sculpture of Vera Dajht-Kralj")
Autori
Kršinić Lozica, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
UPI-2M ; Živi atelje DK
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
222
ISBN
978-953-7703-61-5
Ključne riječi
Skulptura, javni prostor, natječaji, moderna umjetnost, pamćenje
(Sculpture, public space, competition entry, memory)
Sažetak
Monografija se bavi dosad najmanje istraženim dijelom opusa kiparice Vere Dajht-Kralj koji obuhvaća dvadesetak skulptura, bista, reljefa i spomeničkih obilježja, te više od trideset natječajnih projekata za skulpturu u javnom prostoru većinom na području Hrvatske, ali i Makedonije, Slovenije, Srbije, Kanade, Demokratske Republike Kongo i Švicarske. Uz izvedene skulpture obrađeni su brojni nerealizirani natječajni projekti i prijedlozi koji se po prvi puta prezentiraju javnosti, a koji obuhvaćaju vremenski raspon od 1954. do 2008. godine. Naslov „Izvan vidljivog“ putem dvostruke reference problematizira upravo onaj segment opusa za kojeg bi se moglo pretpostaviti kako će biti najvidljiviji. Prva razina nevidljivosti referira se na kiparičine realizirane spomenike i skulpture u javnom prostoru (bilo da se nalaze na slabo posjećenim lokalitetima, ili su izmješteni s javnih površina, ili pak zakriveni pogledu prolaznika) kao i na nerealizirane projekte i prijedloge koji, osim natječajnom žiriju, nikada nisu bili pokazani javnosti. Druga razina nevidljivosti odnosi se na nedovoljnu prisutnost djela Vere Dajht-Kralj u diskursu hrvatske povijesti umjetnosti 20. stoljeća, što se može pripisati rodnom aspektu i činjenici da je djelovala kao jedna od rijetkih žena u kiparskoj profesiji, a isto tako i njenom nepripadanju glavnim umjetničkim strujanjima i pokretima koji su to stoljeće obilježili. Stoga su brojne idejne skice, crteži, makete, nacrti, pisani dokumenti, skulpture i pjesme analizirani kako bi učinile vidljivim idejni razvoj kiparičinih vizualnih i konceptualnih istraživanja te su prezentirani kao važan dio procesa rada na skulpturi u javnom prostoru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Povijest umjetnosti
Napomena
Monografija je dvojezična: hrvatski i engleski