Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1036576

Metodičko-didaktičko strukturiranje nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe


Sabljar, Mirna; Stanković, Ana
Metodičko-didaktičko strukturiranje nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe // 1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 182-183 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1036576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodičko-didaktičko strukturiranje nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe
(Methodic-didactic Structure of Piano Class for the Blind and Purblind)

Autori
Sabljar, Mirna ; Stanković, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 182-183

ISBN
978-953-8181-19-1

Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastava klavira, slijepe osobe, slabovidne osobe, metodika, didaktika
(piano class, blind persons, purblind persons, methods, didactics)

Sažetak
Sukladno Deklaraciji o pravima osoba s invaliditetom koja naglašava kako osobe s invaliditetom imaju pravo na ravnopravno sudjelovanje u kulturnom, znanstvenom, obrazovnom, političkom i drugim oblicima društvenog života jasno je kako imaju i pravo sudjelovati u programima glazbenog obrazovanja. U Republici Hrvatskoj postoji sustav javnih glazbenih škola u koje se upisuju glazbeno darovita djeca, a mogu ih upisati i glazbeno darovita djeca s nekim oblikom invaliditeta. Za oblikovanje nastavnog procesa i izvođenje nastave odgovorni su nastavnici koji u radu s takvim učenicima trebaju biti posebno i drugačije metodičko-didaktički kompetentni, kako u teorijskoj skupini predmeta, tako i posebno u nastavi sviranja instrumenta. Rad se bavi problematikom uključivanja u nastavu sviranja klavira glazbeno darovitih učenika s oštećenjima vida. Za izvođenje nastave odgovorni su nastavnici, stoga je cilj rada prikazati posebnosti u metodičko- didaktičkom strukturiranju nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe te iskazati kompetencije koje trebaju imati nastavnici klavira za izvođenje nastave klavira slijepim i slabovidnim osobama. Osim uobičajenih nastavničkih i glazbenih kompetencija nastavnici moraju imati i specifične kompetencije koje se odnose na poznavanje i korištenje Braillove glazbene notacije, ali jednako tako i za drugačije strukturiranje nastavnog procesa te prilagodbe nastavnih sadržaja slijepim i slabovidnim učenicima. Sukladno tomu u ovom će se radu prikazati neke posebnosti u oblikovanju nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe, kao prilog pedagogiji sviranja klavira te kao prilog većoj i boljoj uključivosti osoba s oštećenjima vida u programe glazbenih škola, odnosno sviranja klavira.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Mirna Sabljar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.uaos.unios.hr www.uaos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Sabljar, Mirna; Stanković, Ana
Metodičko-didaktičko strukturiranje nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe // 1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 182-183 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Sabljar, M. & Stanković, A. (2019) Metodičko-didaktičko strukturiranje nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe. U: Sabljar, M., Šulentić Begić, J. & Ileš, T. (ur.)1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Sabljar, Mirna and Stankovi\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {182-183}, keywords = {nastava klavira, slijepe osobe, slabovidne osobe, metodika, didaktika}, isbn = {978-953-8181-19-1}, title = {Metodi\v{c}ko-didakti\v{c}ko strukturiranje nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe}, keyword = {nastava klavira, slijepe osobe, slabovidne osobe, metodika, didaktika}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sabljar, Mirna and Stankovi\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {182-183}, keywords = {piano class, blind persons, purblind persons, methods, didactics}, isbn = {978-953-8181-19-1}, title = {Methodic-didactic Structure of Piano Class for the Blind and Purblind}, keyword = {piano class, blind persons, purblind persons, methods, didactics}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font