Pregled bibliografske jedinice broj: 1036576
Metodičko-didaktičko strukturiranje nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe
Metodičko-didaktičko strukturiranje nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe // 1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 182-183 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1036576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodičko-didaktičko strukturiranje nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe
(Methodic-didactic Structure of Piano Class for the Blind and Purblind)
Autori
Sabljar, Mirna ; Stanković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
/ Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 182-183
ISBN
978-953-8181-19-1
Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava klavira, slijepe osobe, slabovidne osobe, metodika, didaktika
(piano class, blind persons, purblind persons, methods, didactics)
Sažetak
Sukladno Deklaraciji o pravima osoba s invaliditetom koja naglašava kako osobe s invaliditetom imaju pravo na ravnopravno sudjelovanje u kulturnom, znanstvenom, obrazovnom, političkom i drugim oblicima društvenog života jasno je kako imaju i pravo sudjelovati u programima glazbenog obrazovanja. U Republici Hrvatskoj postoji sustav javnih glazbenih škola u koje se upisuju glazbeno darovita djeca, a mogu ih upisati i glazbeno darovita djeca s nekim oblikom invaliditeta. Za oblikovanje nastavnog procesa i izvođenje nastave odgovorni su nastavnici koji u radu s takvim učenicima trebaju biti posebno i drugačije metodičko-didaktički kompetentni, kako u teorijskoj skupini predmeta, tako i posebno u nastavi sviranja instrumenta. Rad se bavi problematikom uključivanja u nastavu sviranja klavira glazbeno darovitih učenika s oštećenjima vida. Za izvođenje nastave odgovorni su nastavnici, stoga je cilj rada prikazati posebnosti u metodičko- didaktičkom strukturiranju nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe te iskazati kompetencije koje trebaju imati nastavnici klavira za izvođenje nastave klavira slijepim i slabovidnim osobama. Osim uobičajenih nastavničkih i glazbenih kompetencija nastavnici moraju imati i specifične kompetencije koje se odnose na poznavanje i korištenje Braillove glazbene notacije, ali jednako tako i za drugačije strukturiranje nastavnog procesa te prilagodbe nastavnih sadržaja slijepim i slabovidnim učenicima. Sukladno tomu u ovom će se radu prikazati neke posebnosti u oblikovanju nastave klavira za slijepe i slabovidne osobe, kao prilog pedagogiji sviranja klavira te kao prilog većoj i boljoj uključivosti osoba s oštećenjima vida u programe glazbenih škola, odnosno sviranja klavira.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)