Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1036567

Značaj Ljudevita Modeca u povijesti hrvatske pedagogije


Smiljanić, Vlatko
Značaj Ljudevita Modeca u povijesti hrvatske pedagogije // Cris : časopis Povijesnog društva Križevci, 21 (2019), 1; 113-126 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1036567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značaj Ljudevita Modeca u povijesti hrvatske pedagogije
(The Importance of Ljudevit Modec in the History of Croatian Pedagogy)

Autori
Smiljanić, Vlatko

Izvornik
Cris : časopis Povijesnog društva Križevci (1332-2567) 21 (2019), 1; 113-126

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Ljudevit Modec ; metodika ; povijest pedagogije ; povijest školstva ; pučko obrazovanje
(Ljudevit Modec ; teaching methodology ; history of pedagogy ; history of school education ; public education)

Sažetak
Na temelju uvida u sadržaj rukopisne ostavštine, članaka i monografija Ljudevita Modeca (1844.–1897.), u članku je istražen i obrađen Modecov značaj u povijesti hrvatske pedagogije. Modec je bio prvi moderni hrvatski metodičar. Obrazovao se na preparandiji u Pragu, što mu je omogućilo širenje modernih srednjoeuropskih pedagoških tendencija u brojnim hrvatskim gradovima, naročito u Zagrebu, Petrinji i Osijeku. Posebnost Modecova metodičkog rada očitovala se u tome što je primjenjivao teološki i herbartovski pedagoški pristup, pri čemu se češće opredjeljivao za teološki pristup. Takav pristup prepoznao je kao sredstvo za kvalitetan razvoj individualnog morala. U svojim člancima Modec je najčešće pisao o osobitostima metodike, dok je u monografijama najčešće tumačio metodičku praksu. U ovom članku ukratko su prikazana pedagoška, dakle metodička obilježja njegovih djela. Pritom ističem da je Modec prilikom poučavanja njegovao deduktivni pristup. U svojim tekstovima često je poticao na domoljublje. Uzrok tome bile su povijesno-političke okolnosti u kojima se hrvatski narod nalazio tijekom druge polovice 19. stoljeća (mađarizacija, germanizacija, centralizacija, neoapsolutizam), što je, uostalom, i uzrokovalo njegovo latentno političko usmjerenje prema Starčevićevoj Stranci prava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatko Smiljanić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Smiljanić, Vlatko
Značaj Ljudevita Modeca u povijesti hrvatske pedagogije // Cris : časopis Povijesnog društva Križevci, 21 (2019), 1; 113-126 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Smiljanić, V. (2019) Značaj Ljudevita Modeca u povijesti hrvatske pedagogije. Cris : časopis Povijesnog društva Križevci, 21 (1), 113-126.
@article{article, author = {Smiljani\'{c}, Vlatko}, year = {2019}, pages = {113-126}, keywords = {Ljudevit Modec, metodika, povijest pedagogije, povijest \v{s}kolstva, pu\v{c}ko obrazovanje}, journal = {Cris : \v{c}asopis Povijesnog dru\v{s}tva Kri\v{z}evci}, volume = {21}, number = {1}, issn = {1332-2567}, title = {Zna\v{c}aj Ljudevita Modeca u povijesti hrvatske pedagogije}, keyword = {Ljudevit Modec, metodika, povijest pedagogije, povijest \v{s}kolstva, pu\v{c}ko obrazovanje} }
@article{article, author = {Smiljani\'{c}, Vlatko}, year = {2019}, pages = {113-126}, keywords = {Ljudevit Modec, teaching methodology, history of pedagogy, history of school education, public education}, journal = {Cris : \v{c}asopis Povijesnog dru\v{s}tva Kri\v{z}evci}, volume = {21}, number = {1}, issn = {1332-2567}, title = {The Importance of Ljudevit Modec in the History of Croatian Pedagogy}, keyword = {Ljudevit Modec, teaching methodology, history of pedagogy, history of school education, public education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font