Pregled bibliografske jedinice broj: 1036555
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 179-180 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1036555 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju
(Attitudes of Primary School Pupils towards Inclusion and Sociometric Status of Pupils with Disabilities)
Autori
Rodić, Biljana ; Tokić Zec, Ružica ; Brust Nemet, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
/ Ileš, Tatjana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 179-180
ISBN
978-953-8181-19-1
Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzija, sociometrijski status, učenici s teškoćama u razvoju, škola
(inclusion, sociometric status, pupils with disabilities, school)
Sažetak
Većina osoba s teškoćama u razvoju suočava se s nejednakostima i diskriminacijom u zdravstvu, prijevozu, zapošljavanju, ali i u odgoju i obrazovanju. Inkluzivnim ozračjem omogućava se učenicima s teškoćama u razvoju ostvarenje svih prava u području odgoja i obrazovanja. Uspješna praksa inkluzije podrazumijeva odgovaranje na interese pojedine djece, poštivanje individualnih mogućnosti i potreba te djece kao i izgradnju pozitivnih stavova svih sudionika tog procesa, dok negativni stavovi prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju mogu predstavljati jednu od glavnih prepreka njezina ostvarenja. Cilj je rada utvrditi stavove učenika prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju. Ispitano je 43 učenika od kojih su dvoje učenici s teškoćama u razvoju u dvama odjelima razredne nastave jedne slavonske osnovne škole. Sociometrijskim istraživanjem utvrdili su se položaji učenika s teškoćama u razvoju u razrednim odjelima, a potom su se analizirali stavovi učenika s obzirom na kognitivne, emocionalne i konativne komponente. Kognitivne komponente sadržavale su saznanja o učenicima s teškoćama u razvoju, kao i o njihovim inkluzivnim potrebama, emocionalne komponente osjećaje ili afekte koji su u vezi s tim učenicima, dok su se konativne komponente odnosile na učenikovu spremnost na ponašanje u skladu s vlastitim stavom. Rezultati su istraživanja pokazali da su stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju pozitivni i ne razlikuju se od stavova samih učenika s teškoćama čiji je sociometrijski status u oba razredna odjela relativno povoljan i ne odstupa od sociometrijskog statusa drugih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek