Pregled bibliografske jedinice broj: 1036510
Izrada konkurentskih strategija malih i srednjih poduzeća: fokus na hrvatski turistički sektor
Izrada konkurentskih strategija malih i srednjih poduzeća: fokus na hrvatski turistički sektor // International Scientific and professional Conference – Sustainable coastal and maritime tourism / Cavrić, Branko ; Rimac, Tomislav ; Zlatović, Dragan (ur.).
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2017. str. 326-335 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1036510 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izrada konkurentskih strategija malih i srednjih poduzeća: fokus na hrvatski turistički sektor
(Designing competitive strategies of SMEs: A Croatian tourism sector focus)
Autori
Krolo Crvelin, Anita ; Jukić, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
International Scientific and professional Conference – Sustainable coastal and maritime tourism
/ Cavrić, Branko ; Rimac, Tomislav ; Zlatović, Dragan - Šibenik : Veleučilište u Šibeniku, 2017, 326-335
Skup
International Scientific abd professional Conference – Sustainable coastal and maritime tourism
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 12.10.2017. - 14.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
konkurentske strategije, mala i srednja poduzeća, turizam
(competitive strategies, SMEs, tourism sector)
Sažetak
Mala i srednja poduzeća čine značajan dio ukupnog hrvatskog gospodarstva. Ona su pokretači tehnološkog napretka, inovacija i ekonomskog razvoja u visoko razvijenim zemljama, a njihova je uloga u ukupnom ekonomskom razvoju Republike Hrvatske sve vidljiva posljednjih godina. Te činjenice su također evidentne i u hrvatskom turizmu, gdje službeni pokazatelji govore kako mala i srednja poduzeća imaju sve veći udio u ukupnim rezultatima sektora. Nadalje, ona imaju i značajnu ulogu u obogaćivanju turističke ponude zemlje putem kreativnosti i poduzetničkog načina razmišljanja njihovih vlasnika. Iako na poslovanje organizacija utječu brojni činitelji, koji mogu i ne moraju biti pod njihovim utjecajem, iznadprosječna profitabilnost, kao ekonomska mjera uspjeha, rezultat je superiorne izrade i provedbe odgovarajuće konkurentske strategije. U ovom radu autorice istražuju način na koji se poduzetnici strateški ponašaju i reagiraju na promjene vanjskog okruženja kako bi osigurali i održali konkurentsku prednost, s fokusom na sektor turizma. Istraživanje je pokazalo da konkurentska strategija postaje ključni čimbenik pri odgovoru na pitanje Kako biti bolji od drugih?, što danas zapravo nije samo pitanje uspjeha već i opstanka u turističkoj industriji. Rezultati rada pokazuju kako vlasnici malih i srednjih poduzeća najčešće posjeduju ograničeno znanje u području praktičnog poslovnog planiranja. Nadalje, stvaranje konkurentske strategije malih i srednjih poduzeća u turizmu najčešće je rezultat invencije poduzetnika. Njihov je pristup krajnje intuitivan i često usmjeren na agresivno iskorištavanje prilika. Stvaranje odgovarajuće konkurentske strategije pojavljuje se kao ključno pitanje za dugoročni opstanak malih i srednjih poduzeća u turizmu, te kao osnovna odrednica njihove budućnosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije