Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1036510

Izrada konkurentskih strategija malih i srednjih poduzeća: fokus na hrvatski turistički sektor


Krolo Crvelin, Anita; Jukić, Ivona
Izrada konkurentskih strategija malih i srednjih poduzeća: fokus na hrvatski turistički sektor // International Scientific and professional Conference – Sustainable coastal and maritime tourism / Cavrić, Branko ; Rimac, Tomislav ; Zlatović, Dragan (ur.).
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2017. str. 326-335 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1036510 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izrada konkurentskih strategija malih i srednjih poduzeća: fokus na hrvatski turistički sektor
(Designing competitive strategies of SMEs: A Croatian tourism sector focus)

Autori
Krolo Crvelin, Anita ; Jukić, Ivona

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
International Scientific and professional Conference – Sustainable coastal and maritime tourism / Cavrić, Branko ; Rimac, Tomislav ; Zlatović, Dragan - Šibenik : Veleučilište u Šibeniku, 2017, 326-335

Skup
International Scientific abd professional Conference – Sustainable coastal and maritime tourism

Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 12.10.2017. - 14.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
konkurentske strategije, mala i srednja poduzeća, turizam
(competitive strategies, SMEs, tourism sector)

Sažetak
Mala i srednja poduzeća čine značajan dio ukupnog hrvatskog gospodarstva. Ona su pokretači tehnološkog napretka, inovacija i ekonomskog razvoja u visoko razvijenim zemljama, a njihova je uloga u ukupnom ekonomskom razvoju Republike Hrvatske sve vidljiva posljednjih godina. Te činjenice su također evidentne i u hrvatskom turizmu, gdje službeni pokazatelji govore kako mala i srednja poduzeća imaju sve veći udio u ukupnim rezultatima sektora. Nadalje, ona imaju i značajnu ulogu u obogaćivanju turističke ponude zemlje putem kreativnosti i poduzetničkog načina razmišljanja njihovih vlasnika. Iako na poslovanje organizacija utječu brojni činitelji, koji mogu i ne moraju biti pod njihovim utjecajem, iznadprosječna profitabilnost, kao ekonomska mjera uspjeha, rezultat je superiorne izrade i provedbe odgovarajuće konkurentske strategije. U ovom radu autorice istražuju način na koji se poduzetnici strateški ponašaju i reagiraju na promjene vanjskog okruženja kako bi osigurali i održali konkurentsku prednost, s fokusom na sektor turizma. Istraživanje je pokazalo da konkurentska strategija postaje ključni čimbenik pri odgovoru na pitanje Kako biti bolji od drugih?, što danas zapravo nije samo pitanje uspjeha već i opstanka u turističkoj industriji. Rezultati rada pokazuju kako vlasnici malih i srednjih poduzeća najčešće posjeduju ograničeno znanje u području praktičnog poslovnog planiranja. Nadalje, stvaranje konkurentske strategije malih i srednjih poduzeća u turizmu najčešće je rezultat invencije poduzetnika. Njihov je pristup krajnje intuitivan i često usmjeren na agresivno iskorištavanje prilika. Stvaranje odgovarajuće konkurentske strategije pojavljuje se kao ključno pitanje za dugoročni opstanak malih i srednjih poduzeća u turizmu, te kao osnovna odrednica njihove budućnosti.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije

Profili:

Avatar Url Ivona Jukić (autor)

Avatar Url Anita Krolo-Crvelin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.google.com

Citiraj ovu publikaciju:

Krolo Crvelin, Anita; Jukić, Ivona
Izrada konkurentskih strategija malih i srednjih poduzeća: fokus na hrvatski turistički sektor // International Scientific and professional Conference – Sustainable coastal and maritime tourism / Cavrić, Branko ; Rimac, Tomislav ; Zlatović, Dragan (ur.).
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2017. str. 326-335 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Krolo Crvelin, A. & Jukić, I. (2017) Izrada konkurentskih strategija malih i srednjih poduzeća: fokus na hrvatski turistički sektor. U: Cavrić, B., Rimac, T. & Zlatović, D. (ur.)International Scientific and professional Conference – Sustainable coastal and maritime tourism.
@article{article, author = {Krolo Crvelin, Anita and Juki\'{c}, Ivona}, year = {2017}, pages = {326-335}, keywords = {konkurentske strategije, mala i srednja poduze\'{c}a, turizam}, title = {Izrada konkurentskih strategija malih i srednjih poduze\'{c}a: fokus na hrvatski turisti\v{c}ki sektor}, keyword = {konkurentske strategije, mala i srednja poduze\'{c}a, turizam}, publisher = {Veleu\v{c}ili\v{s}te u \v{S}ibeniku}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Krolo Crvelin, Anita and Juki\'{c}, Ivona}, year = {2017}, pages = {326-335}, keywords = {competitive strategies, SMEs, tourism sector}, title = {Designing competitive strategies of SMEs: A Croatian tourism sector focus}, keyword = {competitive strategies, SMEs, tourism sector}, publisher = {Veleu\v{c}ili\v{s}te u \v{S}ibeniku}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font