Pregled bibliografske jedinice broj: 1036427
Kako uključiti psa pomagača u nastavu s botaničkim temama
Kako uključiti psa pomagača u nastavu s botaničkim temama // Šesti hrvatski botanički simpozij s međunarodnim sudjelovanjem, Knjiga sažetaka (Book of Abstracts) / Jasprica, Nenad ; Car, Ana (ur.).
Zagreb: Kerschoffset, 2019. str. 12-12 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1036427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako uključiti psa pomagača u nastavu s botaničkim temama
(How to involve a therapy dog in teaching botanical topics)
Autori
Essert, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Šesti hrvatski botanički simpozij s međunarodnim sudjelovanjem, Knjiga sažetaka (Book of Abstracts)
/ Jasprica, Nenad ; Car, Ana - Zagreb : Kerschoffset, 2019, 12-12
Skup
6. hrvatski botanički simpozij = 6th Croatian Botanical Symposium
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.08.2019. - 01.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
terapijski psi, edukacija, školska djeca, motivacija, učenje
(therapy dog, education, school children, motivation, learning)
Sažetak
Zadnjih desetljeća znanstvenici su brojnim istraživanjima dokazali pozitivan utjecaj pasa na djecu i odrasle osobe prilikom rehabilitacijskih, terapijskih i edukacijskih procesa. Upravo je stoga u svijetu pa i u Hrvatskoj sve prisutnije korištenje pasa u raznim ustanovama poput škola, bolnica, knjižnica, rehabilitacijskih centara, staračkih domova i drugdje. Prisustvo terapijskih i pomagačkih pasa na korisnike djeluje na način da kod njih smanjuje stres, budi pozitivne osjećaje, podiže motivaciju za izvršavanjem zadanih zadataka, potiče empatiju, a stvorena dobra atmosfera poboljšava usvajanje novih vještina i znanja kod korisnika. U Hrvatskoj trenutačno ne postoji zakonski regulirana edukacijska aktivnost uz pomoć životinja, no sve je više ravnatelja škola, vrtića i sličnih ustanova koji dopuštaju ulaz školovanim psima u njihove prostore s ciljem obrade novih nastavnih sadržaja s učenicima ili pak inovativnog i dinamičnog ponavljanja već obrađenih nastavnih jedinica. Sa svojim sam psom pomagačem do sada odradila oko 70 grupnih i individualnih radionica, a otprilike polovica njih bila je edukacijskog karaktera. Premda botaničke teme nisu najčešće teme koje se obrađuju sa psima pomagačima, u svom ću izlaganju pokazati da su i one vrlo dobar poligon za upotrebu pasa. Na primjeru radionice održane za 15 učenika četvrtog razreda OŠ Suvag s temom „Životni uvjeti biljaka“ objasnit ću kako se može školovanog psa primjerenog temperamenta uključiti u obrađivanje botaničke teme, koji su najveći izazovi na takvim radionicama te zašto učenici profitiraju od takvog vida nastave. Radionicu su anonimno ocijenili učenici i učiteljice, a uvid u rezultate ankete jasno ukazuje na pozitivne strane korištenja psa u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti