Pregled bibliografske jedinice broj: 1036415
Riznica dječje participacije u školama- osvrt na pristigle primjere
Riznica dječje participacije u školama- osvrt na pristigle primjere // Participacija djece u školi / Osmak Franjić, Davorka ; Borić, Ivana (ur.).
Zagreb: Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 148-152
CROSBI ID: 1036415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Riznica dječje participacije u školama- osvrt na pristigle primjere
(Child participation in schools- review of examples of participation in schools)
Autori
Borić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Participacija djece u školi
Urednik/ci
Osmak Franjić, Davorka ; Borić, Ivana
Izdavač
Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
148-152
ISBN
978-953-7790-11-0
Ključne riječi
participacija djece, škola, primjeri iz prakse
(child participation, school, exampples of child participation in schools)
Sažetak
Budući da je provedeno istraživanje jedno od rijetkih domaćih istraživanja na temu dječjeg sudjelovanja u okruženju škole te jedino obuhvatnije istraživanje koje uzima u obzir i perspektivu djece i odraslih, namjera istraživačkog tima te Ureda pravobraniteljice za djecu, bila je da se prikupe i dodatne informacije koje mogu dopuniti podatke istraživanja. Osim toga, u istraživanju je korišten prigodni uzorak, što znači da je obuhvaćen samo manji dio škola u Hrvatskoj, odnosno imali smo prilike „čuti“ glas samo manjeg broja učenika i nastavnika. U želji da se na neki način omogući sudjelovanje većeg broja škola i proširi slika o sudjelovanju djece, Ured pravobraniteljice za djecu je u veljači 2018. pokrenuo akciju prikupljanja primjera različitih oblika dječjeg sudjelovanja u školi, za izradu tzv. riznice dječjega sudjelovanja. Namjera je ove akcije da bude trajnog karaktera te da se prikupljaju i razmjenjuju dobre prakse dječjeg sudjelovanja u školi. Uz to, namjera je bila i steći uvid u to kako škole, odnosno dionici školskog života (djeca i odrasli) doživljavaju („čuju“) pojam učeničkog sudjelovanja, koje će aktivnosti prijaviti na ovaj poziv te tko će to učiniti (učenici, nastavnici, stručni suradnici). Poziv (prilog 10.5) je upućen svim školama u Republici Hrvatskoj (učenicima, ravnateljima, nastavnicima i stručnim suradnicima), uz zamolbu da izaberu one primjere sudjelovanja djece u školi koji su za njih bili najvažniji, u kojima su osjećali da njihov doprinos ima smisla te da utječe na to kako izgleda život djece u razredu i školi. Na poziv se odazvala ukupno 71 škola, od toga 41 osnovna škola, 25 srednjih škola, 3 umjetničke škole i 2 centra za odgoj i obrazovanje. Sudjelovale su škole iz cijele Hrvatske, s nešto većom zastupljenošću škola iz Slavonije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(autor)