Pregled bibliografske jedinice broj: 1036408
Metodologija i rezultati kvalitativnog dijela istraživanja
Metodologija i rezultati kvalitativnog dijela istraživanja // Participacija djece u školi / Osmak Franjić, Davorka ; Borić, Ivana (ur.).
Zagreb: Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 50-99
CROSBI ID: 1036408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodologija i rezultati kvalitativnog dijela
istraživanja
(Methodology and results of qualitative part of
research)
Autori
Borić, I ; Mirosavljević, Anja ; Ćosić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Participacija djece u školi
Urednik/ci
Osmak Franjić, Davorka ; Borić, Ivana
Izdavač
Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
50-99
ISBN
978-953-7790-11-0
Ključne riječi
participacija djece, kvalitativni dio istraživanja
(child participation, qualitative part of research)
Sažetak
U razdoblju od rujna 2017. do lipnja 2018. Ured pravobraniteljice za djecu RH, proveo je istraživanje na temu participacije djece u sustavu odgoja i obrazovanja. Sustav odgoja i obrazovanja je namjerno izabran budući da je najveći dio djece obuhvaćen školovanjem te život u školi predstavlja značajan dio odrastanja svakog djeteta. Participacija učenika u školi podrazumijeva različite stvari: od formalne participacije kroz učenička predstavnička tijela, individualni doprinos na razini razreda, sudjelovanje u akcijama i projektima do samostalnog iniciranja projekata u školi. Stoga je cilj ovog istraživanja steći dublje razumijevanje participacije djece u sustavu odgoja i obrazovanja iz perspektive djece (učenika) i odraslih (nastavnika i stručnih suradnika) sa svrhom kreiranja smjernica za povećanje aktivne participacije učenika. U istraživanju je korištena kombinacija kvalitativnog i kvantitativnog pristupa. Tako je u početnom, kvalitativnom dijelu istraživanja provedeno 19 fokusnih grupe u 4 regije u Republici Hrvatskoj, u gradovima u kojima djeluju regionalni uredi PZD: Zagreb, Rijeka, Split i Osijek. U kvalitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je ukupno 70 djece i 41 odrasla osoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb