Pregled bibliografske jedinice broj: 1036328
Pričam ti priču – problemski zadaci iz matematike
Pričam ti priču – problemski zadaci iz matematike // Zbornik radova 5. kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske, Zagreb, 3. – 5. srpnja 2012
Zagreb, Hrvatska, 2012. str. 37-54 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1036328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pričam ti priču – problemski zadaci iz matematike
(I'll tell you a tale - word problems in mathematics)
Autori
Baras, Ivo ; Burazin Mišura, Arijana ; Roguljić, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 5. kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske, Zagreb, 3. – 5. srpnja 2012
/ - , 2012, 37-54
Skup
5. kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske,
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.07.2012. - 05.07.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Problemski zadaci iz matematike, nastava matematike, problemi iz stvarnog života, primjeri
(Word problems in mathematics, teaching mathematics, real life problems, examples)
Sažetak
Problemski zadaci iz matematike, kolokvijalno zvani zadaci riječima ili zadaci – pričice od prvih su školskih dana prisutni u nastavi matematike. Kao što znamo, u njima se riječima opisuju problemske situacije iz svakodnevice koje treba matematički formulirati i razriješiti. Služe poliranju matematičkih vještina, razvijanju kreativnosti, samostalnosti i logičnog razmišljanja. Obično se u zadatku od rješavača traži da izračuna jednu ili više nepoznatih numeričkih vrijednosti, a postoje i zadaci u kojima se traži da se pronađe algoritam, konstruira objekt ili dokaže tvrdnja, ali takvi se uglavnom pojavljuju tek u kasnijim godinama školovanja. Tipski, ovdje ćemo se većinom baviti primjerima jednostavnijih zadataka, na nivou gradiva osnovne škole. Spominjemo rad Gerofsky (2000) koja problemske zadatke promatra kao žanr i ilustriramo tezu komentiranim primjerima. Razmišljamo o načinima provedbe problemske nastave u svjetlu rezultata O'Neill, Pearce i Pick (2004). Potom u nekoliko primjera iz nastavne prakse analiziramo zamke koje problemski zadaci mogu predstavljati, posebno za nepripremljenog ili neiskusnog nastavnika, i predlažemo opušten pristup uz nužnu dozu humora. Na kraju slijedi nekoliko primjera zadataka za samostalni ili timski rad učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije