Pregled bibliografske jedinice broj: 1036327
O apstraktnosti matematike
O apstraktnosti matematike // Zbornik radova osme međunarodne konferencije gimnazija 3K, KULTURA KOMUNIKACIJA KOMPJUTER / MIlanović, Ivana (ur.).
Novi Sad: Pedagoško društvo Vojvodina, Gimnazija, 2017. str. 82-90 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1036327 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O apstraktnosti matematike
(On the abstractness of mathematics)
Autori
Baras, Ivo ; Kožul Blaževski, Renata ; Burazin Mišura, Arijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Zbornik radova osme međunarodne konferencije gimnazija 3K, KULTURA KOMUNIKACIJA KOMPJUTER
/ MIlanović, Ivana - Novi Sad : Pedagoško društvo Vojvodina, Gimnazija, 2017, 82-90
ISBN
978-86-906543-6-9
Skup
Osma međunarodna konferencijagimnazija 3K
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 03.11.2017. - 04.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
obrazovanje, matematika, apstraknost, videoigre
(education, mathematics, abstractness, videogames)
Sažetak
Matematičaru je matematika uzbudljiva intelektualna igra. Sa školskom matematikom, međutim, stvari stoje sasvim drugačije. Ovogodišnji rezultati državne mature iz matematike u Republici Hrvatskoj, kao i u nizu prošlih godina, to i pokazuju: od nekih 36000 učenika koji su joj pristupili, 12% je ocijenjeno ocjenom nedovoljan, 44% dovoljan, 29% dobar, 11% vrlo dobar i tek 4% ocjenom odličan. Poražavajuća činjenica da 56% učenika postiže slab ili jedva zadovoljavajući uspjeh na završnom ispitu nakon 11 ili 12 godina učenja matematike služi tome da svaki od sudionika u nastavnom procesu: učenici, roditelji, nastavnici, nadležne institucije i ministarstvo potraži krivca u nekome drugom. Kako akterima valjda nije u stvarnom interesu da se situacija sagleda kompleksno i precizno utvrde njeni razlozi, kao i željeni smjer u kojem bi se trebalo krenuti, usvojen je prešutni konsenzus, koji nikoga ne ugrožava, da je problem u „pretjeranoj apstraktnosti“ matematike. U ovom radu su ozbiljne sumnje u taj stav potkrijepljene rezultatima nekih skorijih istraživanja. Autori su mišljenja kako je u obilju nekritički prihvaćanih informacija korisno da zemlje sa zajedničkim porijeklom i poviješću, te sličnom sadašnjošću, usporede iskustva, osobito u svjetlu sličnih rezultata njihovih učenika na PISA testiranjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije