Pregled bibliografske jedinice broj: 1036322
MUSIK IM DaF-UNTERRICHT
MUSIK IM DaF-UNTERRICHT, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1036322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MUSIK IM DaF-UNTERRICHT
(MUSIC IN GERMAN LANGUAGE LEARNING)
Autori
Puškar, Matija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2019
Stranica
77
Mentor
Šenjug Krleža, Ana
Ključne riječi
Musik, DaF-Unterricht, Lehrwerkanalyse, dydaktisierung von Liedern, sprachlichke Fertigkeiten und Kentnisse
(Music, German language learning, textbook analysis, activities with songs, linguistic skills and knowledge)
Sažetak
Glazba i glazbeni sadržaji se ne pojavljuju samo u nastavi glazbene kulture. Takvi sadržaji se često obrađuju i u nastavi stranog jezika jer pjevanje spada u aktivnosti koje su djeci vrlo bliske. Pri tome udžbenici stranog jezika imaju važnu ulogu. Naime, oni definiraju sadržaje koji će se obrađivati, a time i prisutnost glazbe u nastavi. U tom je smislu važno naglasiti kako glazba u nastavi jezika ima niz¸prednosti. Stoga ćemo ovim radom prikazati mogućnosti uporabe glazbe u nastavi njemačkog jezika s posebnim fokusom na razvijanju jezičnih vještina i znanja kod osnovnoškolske djece. Kako bismo stekli uvid u prisutnost glazbe u nastavi njemačkog jezika istražili smo pjesme koje se pojavljuju u udžbenicima za osnovnu školu. Zbog toga smo u drugom dijelu rada analizirali udžbenike za učenje njemačkog kao 2. stranog jezika (od 4.-8. razreda). Cilj istraživanja je bio ispitati u kojoj mjeri su prisutne pjesme i koje vrste pjesama se pojavljuju u udžbenicima. Pri tome smo usmjerili pozornost na zadatke koji prate pojedina glazbena djela kako bismo utvrdili jesu li primjereni za poticanje stranojezičnih vještina i znanja. Istraživanje je pokazalo da je glazba u nastavi stranog jezika prisutna, ali nije jednako zastupljena u svim udžbenicima. Takvi sadržaji su pretežito prisutni u udžbenicima za 4. i 5. razrede. Utvrdili smo da je većina glazbenih sadržaja specifično razvijena za nastavu njemačkog jezika, dakle autentična glazbena djela rijetko se pojavljuju. Također smo ustanovili da glazbeni sadržaji imaju mali broj popratnih zadataka koji bi na odgovarajući način razvijali jezična znanja i vještine u učenica i učenika.
Izvorni jezik
Ger
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)