Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1036320

Međukulturne kompetencije u predškolskim ustanovama – empirijsko istraživanje u Montessori vrtiću


Bajsić, Ivona
Međukulturne kompetencije u predškolskim ustanovama – empirijsko istraživanje u Montessori vrtiću, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1036320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Međukulturne kompetencije u predškolskim ustanovama – empirijsko istraživanje u Montessori vrtiću
(Intercultural Competences in Pre-school Institutions – Empirical Research in a Montessori Kindergarten)

Autori
Bajsić, Ivona

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.09

Godina
2019

Stranica
69

Mentor
Šenjug Krleža, Ana ; Drvodelić, Maja

Ključne riječi
međukulturne kompetencije ; metoda persona doll ; Montessori vrtić ; rani i predškolski odgoj ; vinjeta
(intercultural competences ; Montessori kindergarten ; persona doll method ; pre-school education ; vignette method)

Sažetak
Već od malih nogu, posebice unutar odgojno - obrazovnih ustanova, djeca se susreću s pripadnicima različitih kulturnih skupina. Dok neka djeca pozitivno reagiraju na izloženost novim kulturama, druga u istoj situaciji iskazuju negativne reakcije. Kako bi što više prevladale pozitivne reakcije te se razvilo društvo koje će se temeljiti na tolerantnoj interakciji različitih kultura, pojavila se potreba za razvojem međukulturnih kompetencija kod djece već od najranije dobi, a s ciljem primjerene i uspješne komunikacije u međukulturnim situacijama na temelju vlastitog međukulturnog znanja, vještina i stavova (Deardorff, 2008). Pritom se postavlja pitanje optimalne dobi u kojoj je poželjno integrirati razvoj ove kompetencije u odgoj i obrazovanje djece. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati potencijal djece predškolske dobi za razvoj međukulturne kompetencije. Istraživanje je provedeno s djecom starosne dobi između tri i sedam godina koja su uključena u program ranog i predškolskog odgoja u jednom Montessori vrtiću (N=51). Uzimajući u obzir razvojnu dob djece, u istraživanju su korištene sljedeće kvalitativne istraživačke metode: metoda persona doll, metoda vinjete, metoda fokus grupe. Navedenim se metodama ispitivao način na koji djeca predškolske dobi reagiraju pri susretu s pojedincima različitih kultura te kako promišljaju u i o tim situacijama. Dobiveni rezultati pokazuju kako djeca predškolske dobi u kontaktu s pojedincima različite boje kože ili fizionomije lica iskazuju otvorenost i interes. U pravilu ne uočavaju različitosti između sebe i drugih temeljene na specifičnom izgledu. Ako uočavaju razlike, one za njih neće predstavljati prepreku u socijalizaciji i interakciji s drugom djecom. Takvi nalazi ukazuju na načelnu otvorenost djece prema stranome i nepoznatome (tzv. Weltoffenheit, Leopold-Mudrack, 1998) te u tom smislu na potencijal djece predškolske dobi za razvoj međukulturne kompetencije. Taj je potencijal važno iskoristiti na način da se već u predškolske ustanove sustavno integriraju aktivnosti i sadržaji s ciljem promicanja međukulturne kompetencije. Takav bi pristup mogao biti temelj za ostvarenje kvalitetnog suživota pojedinaca različitih kultura s naglaskom na toleranciju, prihvaćanje i poštovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Drvodelić (mentor)

Avatar Url Ana Šenjug Krleža (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bajsić, Ivona
Međukulturne kompetencije u predškolskim ustanovama – empirijsko istraživanje u Montessori vrtiću, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Bajsić, I. (2019) 'Međukulturne kompetencije u predškolskim ustanovama – empirijsko istraživanje u Montessori vrtiću', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bajsi\'{c}, Ivona}, year = {2019}, pages = {69}, keywords = {me\djukulturne kompetencije, metoda persona doll, Montessori vrti\'{c}, rani i pred\v{s}kolski odgoj, vinjeta}, title = {Me\djukulturne kompetencije u pred\v{s}kolskim ustanovama – empirijsko istra\v{z}ivanje u Montessori vrti\'{c}u}, keyword = {me\djukulturne kompetencije, metoda persona doll, Montessori vrti\'{c}, rani i pred\v{s}kolski odgoj, vinjeta}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bajsi\'{c}, Ivona}, year = {2019}, pages = {69}, keywords = {intercultural competences, Montessori kindergarten, persona doll method, pre-school education, vignette method}, title = {Intercultural Competences in Pre-school Institutions – Empirical Research in a Montessori Kindergarten}, keyword = {intercultural competences, Montessori kindergarten, persona doll method, pre-school education, vignette method}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font