Pregled bibliografske jedinice broj: 1036232
Razvojne perspektive urbanog turizma - poslovni slučaj Berlin
Razvojne perspektive urbanog turizma - poslovni slučaj Berlin // Contemporary Issues in Economy and Technology / Plazibat, Bože ; Kosanović, Silvana (ur.).
Split: Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2014. str. 197-209 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1036232 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojne perspektive urbanog turizma - poslovni slučaj Berlin
(Urban tourism development perspective - case study Berlin)
Autori
Geić, Stanko ; Jurišić, Marijana ; Ćorluka, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Contemporary Issues in Economy and Technology
/ Plazibat, Bože ; Kosanović, Silvana - Split : Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2014, 197-209
ISBN
978-953-7220-15-0
Skup
1st International scientific and professional conference Contemporary Issues in Economy and Technology
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.06.2014. - 21.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
urbani turizam, selektivni turizam, atrakcija, razvoj, Berlin
(urban tourism, selective toruism, attraction, development, Berlin)
Sažetak
Procesom litoralizacija, urbanizacije i metropolizacije danas u Europi postoje gradovi raznih veličina u kojima živi oko 80% ukupnog stanovništva. Gradovi sa preko milijun stanovnika ostvaruju 25% veći BDP od europskog prosjeka, a 40% veći BDP od prosječnog nacionalnog BDP-a, te ujedno zauzimaju poziciju promotora inovacija i znanja. Urbanizacija gradova vodi ka natjecanju za status i komparativnu prednost snagom svojih argumenata, pri čemu turizam postaje nezaobilazna i sastavna funkcija europskih gradova. Urbana središta prepoznala su mogućnost turističke valorizacije svoje povijesne baštine, te identificirala su gospodarsku, društvenu i razvojnu korist koja proizlazi iz turizma. Usprkos relevantnosti urbanog turizma u svjetskim turističkim tokovima istraživači mu ne daju dovoljnu pažnju. Gradove kao receptivna područja obilježava izrazita heterogenost potražnje, motivirana raznim potrebama. Razvoj turizma u urbanim središtima zahtjeva kontinuirano upravljanje gradom kao turističkom destinacijom uz usuglašenost s planovima razvoja drugih djelatnosti. Važnost grada kao selektivnog turističkog odredišta određuje se na temelju brojnih sadržaja koji grad čine atraktivnom turističkom destinacijom. Bogata resursno atrakcijska osnova grada temelj je razvoja turizma Berilna, pri čemu turizam doživljava veći rast od bilo kojeg drugog sektora, pa je broj noćenja u 2012. godini dosegao svoj maksimum od 24, 8 milijuna noćenja, porast od 11, 4% u odnosu na 2011, čime je kao jedna od najdinamičnijih i najkonkurentnijih urbanih destinacija u Europi zauzeo je treću poziciju nakon Londona i Pariza. S namjerom pozicioniranja Berlina kao urbanog turističkog odredišta provedeno je primarno istraživanje primjenom anketnog upitnika na uzroku od 271 ispitanika. Na osnovi rezultata istraživanja moguće je Berlin percipirati kao grad urbanog turizma, čiji je primarni tržišni segment potražnja mlađe starosne dobi, sa kraćim vremenom boravka, primarnom aktivnosti razgledavanjem atrakcija, boravkom u samom centru grada i uz korištenje raznih smještajnih mogućnosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije