Pregled bibliografske jedinice broj: 1036096
Plastičnost mozga i kritična razdoblja - implikacije za učenje stranoga jezika
Plastičnost mozga i kritična razdoblja - implikacije za učenje stranoga jezika // Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 1-2 (2018), 115-126 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1036096 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Plastičnost mozga i kritična razdoblja - implikacije za učenje stranoga jezika
(Brain Plasticity and Critical Periods - Implications for Learning a Foreign Language)
Autori
Čizmić, Ivana ; Rogulj, Jasmina
Izvornik
Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku (1846-6699) 1-2
(2018);
115-126
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
plastičnost mozga, kritično razdoblje za učenje jezika, implikacije za učenje stranoga jezika, učinkovito poučavanje stranoga jezika
(brain plasticity, critical period for learning language, implications for learning a foreign language, eff ective foreign language teaching.)
Sažetak
U ovom se radu prikazuje važnost uloge dobi učenika na usvajanje stranoga jezika. Također se prikazuje utjecaj razvoja mozga na usvajanje jezika te se pojašnjava termin plastičnost mozga kao i termin kritično razdoblje za učenje jezika u kojem dijete bez poteškoća nauči drugi ili strani jezik te dosegne vrlo visoku razinu poznavanja jezika u sve četiri vještine. Prilikom podraživanja iz okoline dolazi do promjena na mozgu tj. do razvoja mozga te se može zaključiti da mozak zadržava plastičnost tijekom cijeloga života i ima sposobnost stvaranja novih živčanih stanica koje se umrežavaju s ostatkom mozga. Stoga mozak stalno treba poticati mentalnom aktivnošću koja povećava izglede za preživljavanje novih neurona. Učenje općenito pa tako i učenje stranoga jezika moguće je upravo kroz funkcionalne promjene u mozgu. Ove spoznaje se mogu i trebaju primijeniti na učenje stranih jezika. Nastavnici stranih jezika bi svakako trebali biti upoznati sa spoznajama o funkcioniranju mozga, kao npr. koje govorno-jezične funkcije postoje i koje je njihovo mjesto u mozgu, što je to plastičnost i zašto su važna kritična razdoblja. Ove spoznaje bi nastavnici svakako trebali implementirati u proces poučavanja te na taj način povećati svoju učinkovitost u razredu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije