Pregled bibliografske jedinice broj: 1036051
Doprinos turističkih vodiča poslovanju turističkih agencija
Doprinos turističkih vodiča poslovanju turističkih agencija // CIET 2016 Contemporary Issues in Economy and Technology - Conference Proceedings / Plazibat, Bože ; Kosanović, Silvana (ur.).
Split: Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2016. str. P-230 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1036051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos turističkih vodiča poslovanju turističkih
agencija
(Contribution of tourist guide to the business of
travel agencies)
Autori
Salapić, Anđela ; Matošević Radić, Mijana ; Strunje, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
CIET 2016 Contemporary Issues in Economy and Technology - Conference Proceedings
/ Plazibat, Bože ; Kosanović, Silvana - Split : Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2016, P-230
ISBN
978-953-7220-25-9
Skup
International scientific and professional conference "Contemporary Issues in Economy and Technology" CIET 2016
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.06.2016. - 18.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
turistička agencija ; turistički vodič ; vođena tura ; tematska vođena tura
(travel agency ; tourist guide ; guided tour ; thematic guided tour)
Sažetak
Promjene na turbulentnom turističkom tržištu zahtijevaju od turističkih agencija da svoje poslovanje preusmjere iz područja klasičnog posredovanja prema stvaranju složenih turističkih proizvoda, tzv. turističkih aranžmana. Međutim, u oba slučaja bit poslovanja ostaje u djelatnosti pružanja usluga. Preduvjet kvalitetnog pružanja usluga je visokovrijedan ljudski kapital. Iako široka paleta aktivnosti koje poduzimaju turističke agencije prilikom stvaranja i prodaje turističkih aranžmana zahtijeva angažiranje kadrova različitih znanja i vještina, fokus ovoga rada je usmjeren na ulogu i doprinos turističkih vodiča poslovanju turističkih agencija. Turistički vodiči smatraju se neslužbenim predstavnicima zemlje domaćina pred stranim turistima budući da izravno prezentiraju atraktivnosti destinacije turistima te stoga moraju i osigurati razinu kvalitete koju turističke agencije obećavaju svojim klijentima. Iako se od turističkih vodiča zahtjeva formalno obrazovanje stečeno najčešće uz neko drugo zanimanje, promjene u preferencijama turističkih potrošača zahtijevaju i specijalizaciju turističkih vodiča u užim područjima interesa. Bez turističkih vodiča ne bi bilo moguće realizirati tzv. vođenu turu, kao poseban oblik izleta koji je vrlo popularan u ponudi turističkih agencija. S druge strane, nitko osim usko specijaliziranih turističkih vodiča ne može kreirati tematski vođene ture, koje na poseban način obogaćuju ponudu destinacije. Ipak, turističke agencije vrlo rijetko zapošljavaju turističke vodiče u stalni radni odnos, nego se njihovim uslugama koriste po potrebi. Na takav način stvara se potencijalni problem za turističku agenciju pri pronalasku kvalitetnog turističkog vodiča sa dovoljno profesionalnog iskustva, koji može garantirati razinu kvalitete usluge obećanu od strane turističke agencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije
Profili:
Mijana Matošević Radić
(autor)