Pregled bibliografske jedinice broj: 1035914
Uspješnost poslovanja ruralnog turizma u Hrvatskoj: studija slučaja
Uspješnost poslovanja ruralnog turizma u Hrvatskoj: studija slučaja // Agronomski glasnik, 81 (2019), 2; 77-86 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1035914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uspješnost poslovanja ruralnog turizma u
Hrvatskoj: studija slučaja
(Performance of rural tourism in Croatia: case
study)
Autori
Očić, Vesna ; Mudri, Bonita ; Grgić, Ivo ; Šakić Bobić, Branka
Izvornik
Agronomski glasnik (0002-1954) 81
(2019), 2;
77-86
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
agroturizam, obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo, pokazatelji uspješnosti poslovanja
(agrotourism, business success indicators, family farm)
Sažetak
Ruralno područje čini 92% površine Republike Hrvatske i u posljednjim desetljećima je suočeno s jakim depopulacijskim trendovima. Jedan od mogućih odgovora na ovaj problem je jačanje turističke ponude u ruralnom području koja bi omogućila održiv razvoj ruralnog prostora, ponudu radnih mjesta i unaprjeđenje standarda stanovnika. Cilj ovoga rada je metodom studije slučaja prikazati obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo koje nudi agroturističku uslugu na području grada Daruvara. Analizirano gospodarstvo proizvodi grožđe i vino, te se od 2008. godine bavi i agroturizmom. Registrirano je kao vinotočje, a nudi i mogućnost noćenja kapaciteta četiri osobe. Gospodarstvo je promatrano u razdoblju od 2013. do 2017. godine, te je u navedenom razdoblju poslovalo iznad granice ekonomičnosti, uz iznimku 2016. godine kada su zabilježene ekstremne klimatske prilike. Prosječna rentabilnost gospodarstva u promatranom je razdoblju bila 7%, a kretala se od -13% (2016. godine), čemu su uzrok nepovoljne klimatske prilike te godine, do najvećih 18% 2013. godine, dok se ostvareni broj noćenja povećavao od 50 (2013. godine) do 85 godišnje (2017. godine). Za povećanje uspješnosti poslovanja agroturističkog gospodarstva svakako je potrebno raditi na povećanju popunjenosti kapaciteta, za što su potrebne šire marketinške aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRICOLA
- AGRIS International
- BIOSIS Previews (Biological Abstracts)
- CAB Abstracts