Pregled bibliografske jedinice broj: 1035857
Metodički pristupi nastavi
Metodički pristupi nastavi. Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019 (Sveučilišni udžbenik)
CROSBI ID: 1035857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristupi nastavi
(Methodical approach to teaching)
Autori
Borić, Edita ; Borić Letica, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, sveučilišni udžbenik, strucna
Izdavač
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2019
Stranica
274
ISBN
978-953-6965-81-6
Ključne riječi
metodika, nastava, vrednovanje, učitelj, učenik
(methodology, teaching, evaluation, teacher, student)
Sažetak
Suvremeni pristup nastavi pretpostavlja razvoj osnovnoškolske, srednjoškolske, visokoškolske didaktike i metodike u cilju osposobljavanja mladih učitelja, nastavnika i asistenata . Obrazovno okružje smješteno u postojeći pedagoško-psihološko-didaktičko-metodički okvir potiče uspješno poučavanje te omogućuje savladavanje dijelova sustava za upravljanje učenjem i znanjem unutar kvalitetnog vođenja nastavnog procesa. Osposobljavanje i usavršavanje osnovnoškolskih, srednjoškolskih i visokoškolskih učitelja/nastavnika/učiteljica/nastavnica je jedan od bitnih čimbenika postizanja kvalitete obrazovanja uopće. Suvremeni nastavnik treba biti inicijator promjena, profesionalac koji će raditi kvalitetno u skladu s ciljevima i standardima pa je sustavno stručno usavršavanje prioritet u procesu odgoja i obrazovanja. Nastavnikova temeljna stručna znanja su neupitna, no upitno je kako uspješno voditi proces poučavanja. Kreativno i kritičko mišljenje može se bolje razvijati ako se pojedinci osjećaju opušteno, ne bojeći se kritike i vrednovanja, već suprotstavljanje ideja doživljavaju kao izazov i zajedničko usavršavanje. Osnovni je preduvjet razvijanju takvih programa, prema mišljenju znanstvenika, primjereno akademsko ozračje te kultura koja potiče i kontinuirano provodi usavršavanje kvalitete nastave. Vodeće načelo u cjelokupnom kontekstu učenja i usvajanja znanja se zasniva na cjeloživotnom učenju što podrazumijeva stjecanje znanja, vještina i sposobnosti unutar osobne, građanske, društvene i poslovne perspektive tijekom života. Ovaj udžbenik je namijenjen svima koji sudjeluju u odgojno- obrazovnom procesu kao pomoć u ostvarivanju didaktičko - metodičkih nastavnih umijeća. Također, na fakultetima i sveučilišnim odjelima u nastavu ulaze asistenti koji su na matičnim fakultetima osposobljeni za različita znanstvena područja, ali nisu osposobljeni za područja pedagogije, psihologije, didaktike i metodike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek