Pregled bibliografske jedinice broj: 1035728
Znanja, iskustva i stavovi studenata/ica relevantnih fakulteta o seksualnom nasilju
Znanja, iskustva i stavovi studenata/ica relevantnih fakulteta o seksualnom nasilju, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1035728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanja, iskustva i stavovi studenata/ica relevantnih fakulteta o seksualnom nasilju
(Knowledge, experiences and attitudes toward sexual violence among students of relevant fields)
Autori
Slavikovski, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2018
Stranica
43
Mentor
Eva Anđela Delale
Neposredni voditelj
Mamula, Maja
Ključne riječi
seksualno nasilje, studenti, mitovi o silovanju, reviktimizacija
(sexual violence, students, rape myths, revictimization)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati znanja, iskustva i stavove o seksualnom nasilju kod studenata/ica. Uzorak čini 290 studenata/ica četvrte godine studija kriminalistike, prava, socijalne pedagogije, socijalnog rada, medicine, psihologije i Učiteljskog fakulteta na Sveučilištu u Zagrebu. Istraživanjem su ispitane rodne razlike u osobnim iskustvima sa seksualnim nasiljem. Također, ispitane su i razlike u podržavanju mitova i predrasuda o seksualnom nasilju s obzirom na rodnu pripadnost, osobno iskustvo sa seksualnim nasiljem, educiranost o seksualnom nasilju i studijsko usmjerenje. Upitnik korišten u istraživanju konstruirale su autorice po uzoru na “Rape Myth Accpetance Scale” (Burt, 1980, Lonsway i Fitzgerald, 1995, Payne, Lonsway i Fitzgerald, 1999). Istraživanje je bilo tipa papir-olovka, a provodilo se u prostorijama u kojima se izvodila studentska nastava. Rezultati su potvrdili one ranijih istraživanja kako studentice u većoj mjeri doživljavaju seksualno nasilje od studenata, a studenti značajno više podržavaju mitove i predrasude o seksualnom nasilju od studentica. Dodatno, nije se pokazala značajna razlika u podržavanju mitova i predrasuda o seksualnom nasilju s obzirom na doživljavanje određenih oblika seksualnog nasilja nikad i jednom ili više puta tijekom života. Nadalje, značajne razlike u podržavanju mitova i predrasuda o seksualnom nasilju uočene su s obzirom na broj sati edukacije o seksualnom nasilju odslušane na fakultetu. Studenti/ce su uglavnom slušali/e manje od 5 sati edukacije o seksualnom nasilju na fakultetu i osjećaju se nespremno za rad sa žrtvama seksualnog nasilja. Konačno, razlike u podržavanju mitova i predrasuda o seksualnom nasilju uočene su i između studijskih grupa, a studenti/ce medicine se u najvećoj mjeri slažu s mitovima i predrasudama o seksualnom nasilju, dok se s njima u najmanjoj mjeri slažu studenti/ce socijalne pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti