Pregled bibliografske jedinice broj: 1035573
Prirodoslovna izvannastavna aktivnosti kao poticaj razvoju prirodoznanstvenih kompetencija učenika
Prirodoslovna izvannastavna aktivnosti kao poticaj razvoju prirodoznanstvenih kompetencija učenika // Suodnos metodičke teorije i prakse / Kolar Billege, Martina ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 36-40 (predavanje, domaća recenzija, kratko priopćenje, stručni)
CROSBI ID: 1035573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prirodoslovna izvannastavna aktivnosti kao poticaj razvoju prirodoznanstvenih kompetencija učenika
(Extracurricular activities as a stimulus for the development of students' natural science competences)
Autori
Canjek-Androić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, kratko priopćenje, stručni
Izvornik
Suodnos metodičke teorije i prakse
/ Kolar Billege, Martina ; Cvikić, Lidija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 36-40
Skup
Stručno-znanstveni skup metodičara, teoretičara i praktičara, mentora u vježbaonicama studentima Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu - Metodička teorija i praksa u suvremenom odgojno- obrazovnom kontekstu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
istraživačko učenje, prirodoslovna izvannastavna aktivnost, pokusi, prirodoznanstvene kompetencije
(research learning, extracurricular science activities, experiments, science competences)
Sažetak
Kako bi se učenicima osigurao sveobuhvatni razvitak, u školi se pored obveznih i izbornih predmeta planiraju, programiraju, organiziraju i realiziraju izvannastavne aktivnosti, u koje se učenici samostalno, neobvezno i dobrovoljno uključuju prema svojim interesima, sklonostima i nadarenosti. Uključivanjem u izvannastavnu aktivnost učenici produbljuju svoja znanja, razvijaju individualne sklonosti i sposobnosti, sadržajno provode slobodno vrijeme u školi. Kvalitetno i svrsishodno organizirana i vođena prirodoslovna izvannastavna aktivnost, primjenom iskustvenih opažanja i istraživačkih postupaka, omogućava učenicima motivirajuće, aktivno sudjelovanje, potiče njihov interes za prirodoslovno područje, pobuđuje znatiželju i spoznavanje prirodnih znanosti kao važne sastavnice svakodnevnog života. Polazeći od predznanja, iskustva i vještina učenika, planiranim aktivnostima koje uključuju samostalno rješavanje problema i aktivno sudjelovanje učenika osiguravamo spoznavanje i analiziranje prirodnih pojava i procesa, uočavanje međuzavisnosti, aktivno razumijevanje okoliša, a time i razvoj novih znanja, vještina, stavova i vrijednosti. Ovim se radom predlažu istraživačke aktivnosti u izvannastavnoj aktivnosti prirodoslovnog područja u četvrtom razredu osnovne škole koje uključuju pokus kao temeljni oblik praktičnih radova s ciljem poticanja razvoja prirodoznanstvenih kompetencija učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija