Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1035565

„Rodna ravnopravnost? (Zašto) ne!“ Stavovi (budućih) odgojitelja i odgojiteljica o rodnoj ravnopravnosti


Maskalan, Ana; Rogošić, Silvia; Jurki, Aleta
„Rodna ravnopravnost? (Zašto) ne!“ Stavovi (budućih) odgojitelja i odgojiteljica o rodnoj ravnopravnosti // Contemporary Themes in Education - CTE
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 89-90 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1035565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
„Rodna ravnopravnost? (Zašto) ne!“ Stavovi (budućih) odgojitelja i odgojiteljica o rodnoj ravnopravnosti
(“Gender Equality? (Why) not!” The Attitudes of (Future) Educators on Gender Equality)

Autori
Maskalan, Ana ; Rogošić, Silvia ; Jurki, Aleta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Contemporary Themes in Education - CTE

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
odgoj ; odgojiteljska profesija ; rodna ravnopravnost
(educator profession ; gender equality ; preschool education)

Sažetak
U ovom se izlaganju raspravlja o rodnoj ravnopravnosti i još uvijek ambivalentnoj ulozi odgoja u njezinoj društvenoj uspostavi. Rečena ambivalentnost odnosi se na to da s jedne strane preživljavaju brojne odgojne prakse koje se tiču održanja društvenog statusa quo, formirajući i podupirući kod djece rodno diskriminatorne stavove i ponašanja, dok se s druge strane uspostavljaju nove odgojne prakse usmjerene k razvijanju emancipatornih potencijala djece, od kojih uvažavanje integriteta i slobode drugih, neovisno o njihovu spolu, predstavlja jednu od najznačajnijih vrijednosti (Yelland, 1998 ; MacNaughton, 2000). Potonje su objedinjene pod nazivom rodno osjetljivi odgoj nalazeći svoje teorijsko utemeljenje u feminističkoj filozofiji, pedagogiji i sociologiji. U izlaganju se posebna pažnja poklanja teorijskim kritičkim pristupima Milana Polića i Paula Freirea te njihovoj otvorenoj kritici onih aspekata odgoja koji su služili i još uvijek služe kao sredstvo manipulacije, indoktrinacije, homogenizacije i instrumentalizacije djece. Njihov se teorijski i praktični zagovor nužnosti promjene smisla odgoja u suvremenosti oprimjeruje strategijama promjene odgojiteljskih praksi, promjene stavova i ponašanja njihovih nositelja i nositeljica te promjene same odgojiteljske profesije. Premda je jasno da je odgojna uloga odgojitelja i odgojiteljica tek sekundarna u odnosu na roditeljsku, njihova važnost kako u borbi za ravnopravnost spolova tako i u borbi za pravednije društvo u cjelini neprijeporna je. Unatoč tomu, istraživanja njihovih stavova spram društvenih vrijednosti poput ravnopravnosti spolova još su uvijek rijetka. Vođena potonjim provedena su dva kvantitativna istraživanja 2017. i 2018. godine kojima su provjeravani stavovi o rodnoj ravnopravnosti studenata i studentica odgojiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (N = 244) i odgojitelja i odgojiteljica u odabranim vrtićima u Gradu Zagrebu (N = 481). Rezultati provedenih istraživanja pokazuju da unatoč očekivanim pozitivnim stavovima spram rodne ravnopravnosti određeni broj (budućih) odgojitelja i odgojiteljica iskazuje otpor prema ovoj društvenoj vrijednosti i(li) nerazumijevanje načina na koji se ona ostvaruje i provodi

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Maskalan (autor)

Avatar Url Silvia Rogošić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ufzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Maskalan, Ana; Rogošić, Silvia; Jurki, Aleta
„Rodna ravnopravnost? (Zašto) ne!“ Stavovi (budućih) odgojitelja i odgojiteljica o rodnoj ravnopravnosti // Contemporary Themes in Education - CTE
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 89-90 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Maskalan, A., Rogošić, S. & Jurki, A. (2019) „Rodna ravnopravnost? (Zašto) ne!“ Stavovi (budućih) odgojitelja i odgojiteljica o rodnoj ravnopravnosti. U: Contemporary Themes in Education - CTE.
@article{article, author = {Maskalan, Ana and Rogo\v{s}i\'{c}, Silvia and Jurki, Aleta}, year = {2019}, pages = {89-90}, keywords = {odgoj, odgojiteljska profesija, rodna ravnopravnost}, title = {„Rodna ravnopravnost? (Za\v{s}to) ne!“ Stavovi (budu\'{c}ih) odgojitelja i odgojiteljica o rodnoj ravnopravnosti}, keyword = {odgoj, odgojiteljska profesija, rodna ravnopravnost}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maskalan, Ana and Rogo\v{s}i\'{c}, Silvia and Jurki, Aleta}, year = {2019}, pages = {89-90}, keywords = {educator profession, gender equality, preschool education}, title = {“Gender Equality? (Why) not!” The Attitudes of (Future) Educators on Gender Equality}, keyword = {educator profession, gender equality, preschool education}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font