Pregled bibliografske jedinice broj: 1035556
Povezanost socio-demografskih karakteristika i religijskog opredjeljenja ispitanika s njihovim poimanjem svrhe obrazovanja
Povezanost socio-demografskih karakteristika i religijskog opredjeljenja ispitanika s njihovim poimanjem svrhe obrazovanja // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 91-93 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1035556 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost socio-demografskih karakteristika i religijskog opredjeljenja ispitanika s njihovim poimanjem svrhe obrazovanja
(Socio-Demographic Characteristics and Religious Affiliation of Individuals as Determinants of Their Perception About the Purpose of Education)
Autori
Rogošić, Silvia ; Maskalan, Ana ; Jurki, Aleta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
ekonomski, društveni, politički i individualni interesi ; ekonomski status ; religijsko opredjeljenje ; starosna dob ; svrha obrazovanja
(age ; economic, socialpolitical and individual interests ; economic status ; purpose of education ; religious affiliation)
Sažetak
Uz humanistički cilj obrazovanja koji podrazumijeva svestran (cjelovit, harmonijski) ili samoostvarujući razvoj osobe (Pastuović, 2016) često se naglašava društvena, politička i ekonomska svrha obrazovanja. Tako obrazovanje primjerice igra vrlo važnu ulogu u osiguravanju gospodarskog i društvenog napretka i poboljšanju raspodjele dohotka (Ozturk, 2001). Osim toga, obrazovni se sustav promatra i kao agent društva kojemu je jedna od glavnih uloga prenošenje normi i vrijednosti koje pridonose očuvanju stabilnoga političkog sustava (Zeigler i Peak, 1970). Iako relevantna literatura obiluje teorijskim radovima u kojima se spomenuti pristupi detaljno analiziraju, uočava se nedostatak empirijskih istraživanja o tome kako pojedinci percipiraju važnost pojedinih zadaća obrazovanja te koji čimbenici određuju njihova stajališta. Stoga ovo istraživanje ima za cilj utvrditi čemu se daje prednost kada je riječ o interesima koje obrazovanje treba zadovoljiti te nastoji pružiti empirijske uvide o povezanosti nekih obilježja ispitanika (starost, ekonomski status i religijska opredijeljenost) i njihove percepcije svrhe obrazovanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb