Pregled bibliografske jedinice broj: 1035502
Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola
Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1035502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola
(Principals' leadership styles, school climate and primary school self-evaluation)
Autori
Drvodelić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
16.05
Godina
2016
Stranica
188
Mentor
Domović, Vlatka
Ključne riječi
stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozrače, samovrednovanje škola, odnos učitelja prema samovrednovanju škola
(principal leadership styles, school climate, school self-evaluation, teachers’ relationship toward school self-evaluation)
Sažetak
U ovome radu prikazane su teorijske i konceptualne osnove te nalazi istraživanja stilova vodstva ravnatelja, školskog ozračja i samovrednovanja škola. Rad započinje prikazom teorija vodstva od njegovih začetaka do danas s posebnim naglaskom na teoriju puta do cilja prema kojoj se razlikuje usmjeravajuće, surađujuće, podržavajuće i vodstvo usmjereno na postignuće. Slijedi povijesni pregled istraživanja organizacijskog, a potom i školskog ozračja kao i pregled instrumenata razvijenih za ispitivanje školskog ozračja. Nadalje, prikazan je koncept samovrednovanja škola, pregled razvoja samovrednovanja škola u različitim obrazovnim sustavima i implementacija procesa samovrednovanja u odgojno-obrazovne ustanove u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost stilova vodstva ravnatelja, školskog ozračja i odnosa učitelja razredne nastave prema procesu samovrednovanja škola. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik vodstva puta do cilja (Indvik, 1988), Skala radne okoline (Moos i Insel, 1981) i upitnik Odnos učitelja prema samovrednovanju škole koji je kreiran za potrebe ovog istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 450 učitelja razredne nastave. Dobiveni rezultati potvrdili su povezanost stilova vodstva ravnatelja s pojedinim dimenzijama školskog ozračja. Nadalje, vodstvo usmjereno na postignuće povezano je s učiteljskom željom za sudjelovanjem u procesu samovrednovanja škole. Podržavajući stil vodstva povezan je sa stavom kolektiva prema samovrednovanju škola. Pojedine subdimenzije školskog ozračja značajni su prediktori učiteljskog stava prema samovrednovanju, želje za učitelja za sudjelovanjem u procesu samovrednovanja škola, pozitivnog stava kolektiva prema procesu samovrednovanja i namjere učitelja da se uključe u proces samovrednovanja škole. Istraživanjem nije potvrđena medijacijska uloga ozračja između stila vodstva ravnatelja i odnosa učitelja prema procesu samovrednovanja škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb