Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1035502

Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola


Drvodelić, Maja
Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 1035502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola
(Principals' leadership styles, school climate and primary school self-evaluation)

Autori
Drvodelić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
16.05

Godina
2016

Stranica
188

Mentor
Domović, Vlatka

Ključne riječi
stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozrače, samovrednovanje škola, odnos učitelja prema samovrednovanju škola
(principal leadership styles, school climate, school self-evaluation, teachers’ relationship toward school self-evaluation)

Sažetak
U ovome radu prikazane su teorijske i konceptualne osnove te nalazi istraživanja stilova vodstva ravnatelja, školskog ozračja i samovrednovanja škola. Rad započinje prikazom teorija vodstva od njegovih začetaka do danas s posebnim naglaskom na teoriju puta do cilja prema kojoj se razlikuje usmjeravajuće, surađujuće, podržavajuće i vodstvo usmjereno na postignuće. Slijedi povijesni pregled istraživanja organizacijskog, a potom i školskog ozračja kao i pregled instrumenata razvijenih za ispitivanje školskog ozračja. Nadalje, prikazan je koncept samovrednovanja škola, pregled razvoja samovrednovanja škola u različitim obrazovnim sustavima i implementacija procesa samovrednovanja u odgojno-obrazovne ustanove u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost stilova vodstva ravnatelja, školskog ozračja i odnosa učitelja razredne nastave prema procesu samovrednovanja škola. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik vodstva puta do cilja (Indvik, 1988), Skala radne okoline (Moos i Insel, 1981) i upitnik Odnos učitelja prema samovrednovanju škole koji je kreiran za potrebe ovog istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 450 učitelja razredne nastave. Dobiveni rezultati potvrdili su povezanost stilova vodstva ravnatelja s pojedinim dimenzijama školskog ozračja. Nadalje, vodstvo usmjereno na postignuće povezano je s učiteljskom željom za sudjelovanjem u procesu samovrednovanja škole. Podržavajući stil vodstva povezan je sa stavom kolektiva prema samovrednovanju škola. Pojedine subdimenzije školskog ozračja značajni su prediktori učiteljskog stava prema samovrednovanju, želje za učitelja za sudjelovanjem u procesu samovrednovanja škola, pozitivnog stava kolektiva prema procesu samovrednovanja i namjere učitelja da se uključe u proces samovrednovanja škole. Istraživanjem nije potvrđena medijacijska uloga ozračja između stila vodstva ravnatelja i odnosa učitelja prema procesu samovrednovanja škola.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (mentor)

Avatar Url Maja Drvodelić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Drvodelić, Maja
Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Drvodelić, M. (2016) 'Stilovi vodstva ravnatelja, školsko ozračje i samovrednovanje osnovnih škola', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Drvodeli\'{c}, Maja}, year = {2016}, pages = {188}, keywords = {stilovi vodstva ravnatelja, \v{s}kolsko ozra\v{c}e, samovrednovanje \v{s}kola, odnos u\v{c}itelja prema samovrednovanju \v{s}kola}, title = {Stilovi vodstva ravnatelja, \v{s}kolsko ozra\v{c}je i samovrednovanje osnovnih \v{s}kola}, keyword = {stilovi vodstva ravnatelja, \v{s}kolsko ozra\v{c}e, samovrednovanje \v{s}kola, odnos u\v{c}itelja prema samovrednovanju \v{s}kola}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Drvodeli\'{c}, Maja}, year = {2016}, pages = {188}, keywords = {principal leadership styles, school climate, school self-evaluation, teachers’ relationship toward school self-evaluation}, title = {Principals' leadership styles, school climate and primary school self-evaluation}, keyword = {principal leadership styles, school climate, school self-evaluation, teachers’ relationship toward school self-evaluation}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font