Pregled bibliografske jedinice broj: 1035411
PODMAZIVANJE TRAČNICA - MJERA SMANJIVANJA VISOKE RAZINE BUKE USLIJED PROLASKA VOZILA KROZ KRIVINE MALIH POLUMJERA
PODMAZIVANJE TRAČNICA - MJERA SMANJIVANJA VISOKE RAZINE BUKE USLIJED PROLASKA VOZILA KROZ KRIVINE MALIH POLUMJERA // Zajednički temelji 2019 Sedmi skup mladih istraživača iz područja građevinarstva i srodnih tehničkih znanosti
Rijeka, 2019. str. 97-100 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1035411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PODMAZIVANJE TRAČNICA - MJERA SMANJIVANJA VISOKE RAZINE BUKE USLIJED PROLASKA VOZILA KROZ KRIVINE MALIH POLUMJERA
(RAIL LUBRICATION - MEASURE FOR REDUCING HIGH NOISE LEVEL DUE THE TRAM PASSING THROUGH CURVES OF SMALL RADIUS)
Autori
Vranešić, Katarina ; Haladin, Ivo ; Lakušić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zajednički temelji 2019 Sedmi skup mladih istraživača iz područja građevinarstva i srodnih tehničkih znanosti
/ - Rijeka, 2019, 97-100
ISBN
978-953-6953-51-6
Skup
Sedmi skup mladih istraživača iz područja građevinarstva i srodnih tehničkih znanosti Zajednički temelji 2019
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.09.2019. - 27.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
buka, cviljenje, podmazivanje tračnica, tramvajski kolosijek
(noise, squealing noise, rail lubricant, tram track)
Sažetak
Kretanjem tračničkog vozila kroz horizontalne krivine malog polumjera nastaje visokofrekventna buka ("cviljenje") uslijed trenja vijenca kotača o nutarnji rub tračnice. Kako bi se smanjila buka ''cviljenja'' danas su u uporabi različiti načini ručnog ili automatskog podmazivanja tračnica. U ovome je radu, u cilju analize učinkovitosti automatskog podmazivanja tračnice, provedena analiza dviju horizontalnih krivina malih polumjera, pri čemu je u jednoj krivini osigurano podmazivanje tračnica, dok u drugoj krivini to nije slučaj. S obzirom da su obje krivine izvedene u istom polumjeru te kroz krivine prolaze tramvajska vozila sličnih karakteristika i voze istom brzinom, mjerenjem razine buke te analizom rezultata utvrđena je učinkovitost podmazivanja tračnica na smanjivanje razine buke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb