Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1035392

Uloga motivacijskih uvjerenja u procesu samoregulacije učenja matematike


Petričević, Ema; Rovan, Daria
Uloga motivacijskih uvjerenja u procesu samoregulacije učenja matematike // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / International Scientific and Art Conference - Contemporary Themes in Education - CTE
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 54-55 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1035392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga motivacijskih uvjerenja u procesu samoregulacije učenja matematike
(The Role of Motivational Beliefs in the Process of Self-Regulation of Learning Mathematics)

Autori
Petričević, Ema ; Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / International Scientific and Art Conference - Contemporary Themes in Education - CTE / - , 2019, 54-55

Skup
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / International Scientific and Art Conference - Contemporary Themes in Education - CTE

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
akademsko odlaganje ; samoefikasnost u matematici ; samoregulacija ; subjektivna vrijednost matematike
(academic procrastination ; self-efficacy in mathematics ; self-regulation ; subjective value of mathematics)

Sažetak
Samoregulirano učenje se definira kao aktivan i konstruktivan proces kroz koji učenici postavljaju ciljeve učenja te nastoje nadgledati, regulirati i kontrolirati vlastite kognicije, motivaciju i ponašanje (Pintrich, 2004) kako bi ih ostvarili. Suprotno od toga, akademsko odlaganje (prokrastinacija) podrazumijeva odgađanje početka ili završetka aktivnosti koje su potrebne za ostvarenje akademskih ciljeva što predstavlja deficit u samoregulaciji učenja (Steel, 2007) te rezultira psihološkim stresom kao i postizanjem lošijih akademskih rezultata. Kako samoregulacija motivacije ima centralnu ulogu u samoregulaciji učenja (Wolters, 2011), možemo pretpostaviti da motivacijska uvjerenja značajno utječu i na sklonost učenika akademskom odlaganju. Stoga je cilj ovog istraživanja je bio ispitati ulogu motivacijskih uvjerenja u procesu samoregulacije učenja matematike, odnosno utvrditi motivacijske mehanizme koji dovode do akademskog odlaganja u području matematike. Kao teorijski okvir za istraživanje učeničkih motivacijskih uvjerenja odabrana je teorija učekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000). Prema toj teoriji, na obrazovne ishode utječu uvjerenja o kompetentnosti te subjektivna vrijednost. Uvjerenja o kompetentnosti (samoefikasnost) odnosi se na procjenu vlastitih sposobnosti da se organizira i izvrši niz aktivnosti koje su potrebne da bi se ostvario željeni cilj, dok se subjektivna vrijednost odnosi na uvjerenja o razlozima zbog kojih se učenik uključuje u neku aktivnost i uključuje komponente interesa, važnosti, korisnosti i cijene truda. Kako je cijena truda vrlo rijetko ispitivana komponenta iz teorije očekivanja i vrijednosti, imala je centralnu ulogu u pretpostavljanom modelu. U istraživanju je sudjelovalo 600 učenika srednjih škola iz 7 gimnazija u Hrvatskoj. Prikupljeni su podaci o subjektivnoj vrijednosti matematike, cijeni truda za učenje matematike, samoefikasnosti u matematici, samoefikasnosti u samoregulaciji učenja matematike, i akademskom odlaganju. Za analizu podataka je primijenjena metodologija strukturalnog modeliranja. Rezultati istraživanja su pokazali da samoefikasnost u samoregulaciji matematike kao i dvije komponente cijene truda (procjena gubitka vremena i energije te emocionalna) imaju medijatornu ulogu u odnosu između subjektivne vrijednosti matematike (interes za matematiku te procjena važnosti i korisnosti matematike) i samoefikasnosti u matematici s jedne strane i akademskog odlaganja s druge strane. Ovo istraživanje doprinosi produbljivanju razumijevanja motivacijskih uvjerenja u istraživanju samoregulacije učenja matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (autor)

Avatar Url Ema Petričević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petričević, Ema; Rovan, Daria
Uloga motivacijskih uvjerenja u procesu samoregulacije učenja matematike // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / International Scientific and Art Conference - Contemporary Themes in Education - CTE
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 54-55 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Petričević, E. & Rovan, D. (2019) Uloga motivacijskih uvjerenja u procesu samoregulacije učenja matematike. U: Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / International Scientific and Art Conference - Contemporary Themes in Education - CTE.
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema and Rovan, Daria}, year = {2019}, pages = {54-55}, keywords = {akademsko odlaganje, samoefikasnost u matematici, samoregulacija, subjektivna vrijednost matematike}, title = {Uloga motivacijskih uvjerenja u procesu samoregulacije u\v{c}enja matematike}, keyword = {akademsko odlaganje, samoefikasnost u matematici, samoregulacija, subjektivna vrijednost matematike}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema and Rovan, Daria}, year = {2019}, pages = {54-55}, keywords = {academic procrastination, self-efficacy in mathematics, self-regulation, subjective value of mathematics}, title = {The Role of Motivational Beliefs in the Process of Self-Regulation of Learning Mathematics}, keyword = {academic procrastination, self-efficacy in mathematics, self-regulation, subjective value of mathematics}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font