Pregled bibliografske jedinice broj: 1035266
Učiteljska škola u Čakovcu u svjetlu Spomenice (knjige ljetopisa) 1945.-1956.
Učiteljska škola u Čakovcu u svjetlu Spomenice (knjige ljetopisa) 1945.-1956. // Hrvatski sjever : književnost, kultura, znanost, XIV (2019), 53; 41-68 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1035266 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljska škola u Čakovcu u svjetlu Spomenice (knjige ljetopisa) 1945.-1956.
(Čakovec Teacher Training College in the Light of the “School Memorial Book” 1945-1956)
Autori
Mikulan, Krunoslav
Izvornik
Hrvatski sjever : književnost, kultura, znanost (1330-9625) XIV
(2019), 53;
41-68
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Učiteljska škola u Čakovcu, povijest školstva, Spomenica (zbirka rukopisnih zapisa i pisaćim strojem napisanih dokumenata)
(Teacher Training College in Čakovec, school history, School Memorial Book, Međimurje)
Sažetak
Rad na temelju građe skupljene u tzv. Spomenici Državne učiteljske škole u Čakovcu, odnosno rukom ili pisaćim strojem pisanih dokumenata (uz nešto fotografija i novinskih isječaka) o događajima tijekom školskih godina 1945./46.– 1955./56., rekonstruira djelovanje Učiteljske škole u Čakovcu u prvom desetljeću po završetku 2. svjetskog rata. Navode se podaci o organizaciji škole, broju učenika, organizaciji diplomskih ispita, socijalističkoj indoktrinaciji putem javnih predavanja i priredbi, o radnim akcijama, radu društveno- političkih i kulturnih organizacija, pedagoškim ekskurzijama i školskim izletima. Daje se i popis nastavnika, rukovoditelja i ostalog osoblja škole u navedenom razdoblju, ukoliko su njihova imena i ini podaci zapisani na stranicama Spomenice. Pojedini podaci uspoređuju se s dostupnim podacima o radu škole prije 2. svjetskog rata. Zaključuje se da je građa iz Spomenice nedorečena i nepotpuna, ali da je ujedno rijedak i nezaobilazan izvor za istraživanje povijesti školstva u Međimurju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest