Pregled bibliografske jedinice broj: 1035003
Pariz - Zagreb: umjetničke veze u drugoj polovici 1920- ih
Pariz - Zagreb: umjetničke veze u drugoj polovici 1920- ih // Desničini susreti 2019. Vladan Desnica i Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967. / Marić, Mihaela ; Počanić, Patricia (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 55-56 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1035003 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pariz - Zagreb: umjetničke veze u drugoj polovici 1920-
ih
(Paris - Zagreb: Artistic Relationships in the 2nd Half
of the 1920s)
Autori
Magaš Bilandžić, Lovorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Desničini susreti 2019. Vladan Desnica i Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967.
/ Marić, Mihaela ; Počanić, Patricia - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 55-56
ISBN
978-953-175-832-1
Skup
Znanstveni skup Desničini susreti 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.11.2019. - 23.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Pariz, Zagreb, umjetničke veze, Académie André Lhote, slikarstvo, scenografija, grafički dizajn, kubizam, neoklasicizam, avangarda, Montparnasse, izložbe
(Paris, Zagreb, artistic connections, Académie André Lhote, painting, stage design, graphic design, Cubism, Neoclassicism, Avant-Garde, interwar period, Montparnasse, exhibitions)
Sažetak
U drugoj polovici 1920-ih brojni zagrebački studenti i budući istaknuti umjetnici, među kojima je i Vladan Desnica, boravili su i školovali se u Parizu. Internacionalna atmosfera i multikulturalizam francuske metropole, bogata kulturna ponuda – aktualne izložbe, najnovije kazališne uspješnice, popularne izvedbe u music hallovima i ritmovi jazz- glazbe – te aktivan društveni život, koji se odvijao u kavanama oko bulevara Raspail i Montparnasse, imali su važnu ulogu u njihovu formiranju. Samostalno ili kao stipendisti Francuske vlade u Parizu tih godina usavršavali su se Sergije Glumac, Krsto Hegedušić, Sonja Kovačić-Tajčević, Omer Mujadžić, Vjekoslav Parać, Ivo Režek i drugi koji su po povratku u Hrvatsku pridonijeli transferu iskustava, vizualnih obrazaca i stilskih formacija (kubizma, neoklasicizma) te osuvremenjivanju lokalne likovne scene. Slavko Batušić boravio je u Parizu kao stipendist Narodnog kazališta (1925./1926.) i zagrebačku javnost izvještavao o kazališnim novitetima, a važnu ulogu u njezinu upoznavanju s ostvarenjima vodećih protagonista pariških umjetničkih krugova imao je Branko Ve Poljanski koji je 1927. u Zagrebu organizirao Izložbu savremenih pariških majstora slikara. U izlaganju će biti riječi o autorima čije su formativne putanje obilježili školovanje i boravak na liniji Zagreb – Pariz, te utjecaju pariškoga društvenog i kulturnog života na zagrebačku umjetničku scenu i svakodnevicu u razdoblju od 1926. do 1930., odnosno u vrijeme Desničinih studentskih godina i njegova pariškog intermezza (1927./1928.). Pri tome posebna pažnja posvetit će se recepciji pariških impulsa u hrvatskom slikarstvu, grafičkom dizajnu i scenografiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti