Pregled bibliografske jedinice broj: 103490
Škola kao institucionalizirani sustav za blokiranje ljudskih potencijala
Škola kao institucionalizirani sustav za blokiranje ljudskih potencijala // XV. DANI RAMIRA BUJASA - Sažeci priopćenja / Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju - Hrvatsko psihološko društvo, 2001. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 103490 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola kao institucionalizirani sustav za blokiranje ljudskih potencijala
(School as an institutionalized system for blocking of human potentials)
Autori
Bezinović, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XV. DANI RAMIRA BUJASA - Sažeci priopćenja
/ Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana - Zagreb : Odsjek za psihologiju - Hrvatsko psihološko društvo, 2001
Skup
XV. DANI RAMIRA BUJASA
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2001. - 15.12.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
škola; ljudski potencijali
(school; human potentials)
Sažetak
Prikazani su rezultati istraživanja koje je imalo za cilj provjeriti kako adolescenti vide svoju školu i kako se u njoj osjećaju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 3702 učenica i učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji tijekom svibnja 2001. godine. Primjenom upitnika pod nazivom "Ja i moja škola" ispitana je razina zadovoljstva školom, straha od škole, osjećaja akademske nekompetenstnosti i učestalost izbjegavanja nastave. Prikupljeni podaci svjedoče o tome da učenici (adolescenti) uglavnom nisu zadovoljni svojom školom. Dostatno visoko zadovoljstvo školom iskazuje svega 11, 8% učenika. Istovremeno čak 57, 3% učenika pretjerano često doživljava strahove vezane uz školu, od čega 15, 5% intenzivno. Nepotreban i blokirajući osjećaj akademske nekompetenstnosti doživljava 48, 8% učenika, a čak 49, 4% učenika nastoji izbjegavati nastavu i školske obveze kad god je to moguće, od čega 18, 6% često ili vrlo čestio. Najzadovoljniji su i najmanje strahova osjećaju učenici trogodišnjih strukovnih škola, a najmanje je zadovoljnih i najviše uplašenih gimnazijalaca. Ovi podaci poručuju da škola uglavnom nije prilagođena razvojnim potrebama učenika i ne vrši temeljnu funkciju oslobađanja ljudskih potencijala. Naglašava se potreba da odgoj za podaništvo, temeljen na strahu, zamijeni učeniku usmjerena paradigma koja u suštini uključuje temeljne postavke humanističke psihologije i uvažava znanstveno provjerene principe ljudskog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA