Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1034607

Vizualna komunikacija u suvremenim medijima pred izazovom vjerodostojnosti


Novak, Krunoslav; Uldrijan, Ivan
Vizualna komunikacija u suvremenim medijima pred izazovom vjerodostojnosti // 10. regionalna znanstvena konferencija Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020. – 2030.
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1034607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualna komunikacija u suvremenim medijima pred izazovom vjerodostojnosti
(Visual communication in contemporary media facing the challenge of credibility)

Autori
Novak, Krunoslav ; Uldrijan, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
10. regionalna znanstvena konferencija Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020. – 2030.

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2019. - 08.06.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
mediji, portali, Instagram, fotografija, vizualna komunikacija, etika
(media, websites, Instagram, photography, visual communication, ethics)

Sažetak
Važnost vizualne komunikacije u suvremenim je medijima neprijeporna činjenica. No, razvoj tehnologije (posebice digitalne fotografije) te društvenih mreža (naročito onih koje se baziraju na vizualnoj komunikaciji, poput Instagrama) kao izvora u tiskanim medijima i na internetskim portalima, više no ikada prije u pitanje su dovele vjerodostojnost i etičnost vizualnih medijskih sadržaja. Također, klasično poimanje autora (fotoreportera ili fotonovinara) kojemu moralna i etička razmatranja moraju biti u samoj srži svakodnevnoga profesionalnog donošenja odluka zamijenjeno je građanima-autorima (građanskim novinarstvom) koji za razliku od profesionalaca nemaju strukturiranih etičkih kodeksa, te je to područje ostalo neregulirano. A upravo tiskani i internetski mediji često prenose objave s društvenih mreža bez ikakva kritičkog odmaka, vodeći se senzacionalizmom kao kriterijem uspjeha kod publike, što pak u prvi plan stavlja etičke prijepore poput manipuliranja i obrade fotografija, kršenja prava na privatnost, prikazivanja žrtava, prelaženja granice dobroga ukusa i sl. Uz to, medijskoj publici nedostaje temeljnih kompetencija u području vizualne pismenosti što dovodi do sve snažnije potrebe za medijskom pismenošću i kada je u pitanju vizualna komponenta u medijima. U teorijskome dijelu rada razmatraju se spomenuti, kao i drugi aktualni izazovi u vizualnoj komunikaciji u tiskanim i internetskim medijima, da bi se u istraživačkome dijelu rada analizirao sadržaj internetskih portala u Hrvatskoj (24sata.hr, Index.hr, Jutarnji.hr, Vecernji.hr) prema objavama koje se baziraju na društvenoj mreži Instagram kao izvoru, kako bi se odgovorilo na pitanje kakvi su ti sadržaji, koliko su relevantni te kakva je vizualna komunikacija prisutna u tim objavama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krunoslav Novak (autor)

Avatar Url Ivan Uldrijan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Novak, Krunoslav; Uldrijan, Ivan
Vizualna komunikacija u suvremenim medijima pred izazovom vjerodostojnosti // 10. regionalna znanstvena konferencija Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020. – 2030.
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Novak, K. & Uldrijan, I. (2019) Vizualna komunikacija u suvremenim medijima pred izazovom vjerodostojnosti. U: 10. regionalna znanstvena konferencija Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020. – 2030..
@article{article, author = {Novak, Krunoslav and Uldrijan, Ivan}, year = {2019}, keywords = {mediji, portali, Instagram, fotografija, vizualna komunikacija, etika}, title = {Vizualna komunikacija u suvremenim medijima pred izazovom vjerodostojnosti}, keyword = {mediji, portali, Instagram, fotografija, vizualna komunikacija, etika}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Novak, Krunoslav and Uldrijan, Ivan}, year = {2019}, keywords = {media, websites, Instagram, photography, visual communication, ethics}, title = {Visual communication in contemporary media facing the challenge of credibility}, keyword = {media, websites, Instagram, photography, visual communication, ethics}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font