Pregled bibliografske jedinice broj: 1034607
Vizualna komunikacija u suvremenim medijima pred izazovom vjerodostojnosti
Vizualna komunikacija u suvremenim medijima pred izazovom vjerodostojnosti // 10. regionalna znanstvena konferencija Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020. – 2030.
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1034607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualna komunikacija u suvremenim medijima pred izazovom vjerodostojnosti
(Visual communication in contemporary media facing the challenge of credibility)
Autori
Novak, Krunoslav ; Uldrijan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
10. regionalna znanstvena konferencija Vjerodostojnost medija: Medijska agenda 2020. – 2030.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2019. - 08.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
mediji, portali, Instagram, fotografija, vizualna komunikacija, etika
(media, websites, Instagram, photography, visual communication, ethics)
Sažetak
Važnost vizualne komunikacije u suvremenim je medijima neprijeporna činjenica. No, razvoj tehnologije (posebice digitalne fotografije) te društvenih mreža (naročito onih koje se baziraju na vizualnoj komunikaciji, poput Instagrama) kao izvora u tiskanim medijima i na internetskim portalima, više no ikada prije u pitanje su dovele vjerodostojnost i etičnost vizualnih medijskih sadržaja. Također, klasično poimanje autora (fotoreportera ili fotonovinara) kojemu moralna i etička razmatranja moraju biti u samoj srži svakodnevnoga profesionalnog donošenja odluka zamijenjeno je građanima-autorima (građanskim novinarstvom) koji za razliku od profesionalaca nemaju strukturiranih etičkih kodeksa, te je to područje ostalo neregulirano. A upravo tiskani i internetski mediji često prenose objave s društvenih mreža bez ikakva kritičkog odmaka, vodeći se senzacionalizmom kao kriterijem uspjeha kod publike, što pak u prvi plan stavlja etičke prijepore poput manipuliranja i obrade fotografija, kršenja prava na privatnost, prikazivanja žrtava, prelaženja granice dobroga ukusa i sl. Uz to, medijskoj publici nedostaje temeljnih kompetencija u području vizualne pismenosti što dovodi do sve snažnije potrebe za medijskom pismenošću i kada je u pitanju vizualna komponenta u medijima. U teorijskome dijelu rada razmatraju se spomenuti, kao i drugi aktualni izazovi u vizualnoj komunikaciji u tiskanim i internetskim medijima, da bi se u istraživačkome dijelu rada analizirao sadržaj internetskih portala u Hrvatskoj (24sata.hr, Index.hr, Jutarnji.hr, Vecernji.hr) prema objavama koje se baziraju na društvenoj mreži Instagram kao izvoru, kako bi se odgovorilo na pitanje kakvi su ti sadržaji, koliko su relevantni te kakva je vizualna komunikacija prisutna u tim objavama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb