Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1034573

Miskoncepti studenata učiteljskoga studija u splitu o antibioticima


Brkić Danijela
Miskoncepti studenata učiteljskoga studija u splitu o antibioticima, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Split


CROSBI ID: 1034573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Miskoncepti studenata učiteljskoga studija u splitu o antibioticima
(Teacher education student's misconceptions on antibiotics)

Autori
Brkić Danijela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet Split

Mjesto
Split

Datum
11.07

Godina
2019

Stranica
69

Mentor
Ivana Restović

Ključne riječi
antibiotici, miskoncepti, stupanj sigurnosti u odgovor, studenti
(antibiotics, misconcepts, level of certainty, students)

Sažetak
Antibiotici su lijekovi koji su djelotvorni protiv bakterijskih infekcija. Njihovo glavno obilježje je selektivna toksičnost ; toksični su za bakterije, a netoksični (ili slabo toksični) za čovjekov organizam, a mogu biti prirodni produkti bakterija i gljiva ili sintetički lijekovi. Temelji na kojima su se razvili antibiotici postavljeni su u starom Egiptu, Rimu, Grčkoj i Kini gdje je zamijećena korisnost plijesni. Otkriće penicilina kao antibiotika pripisuje se Alexanderu Flemingu koji je 1929. godine primijetio kako je plijesan kontaminirala kulturu stafilokoka te je taj filtrat plijesni nazvao penicilin. Pravilan odabir antibiotika u kliničkoj primjeni zahtijeva laboratorijsku identifikaciju bakterije koja je izazvala infekciju nakon čega se ispituje njena osjetljivost prema antibioticima koja nije uvijek ista kao kod zaražene osobe. Neodgovorna primjena antibiotika dovodi do rezistencije bakterija na antibiotike. Konzumacija antibiotika može izazvati razne nuspojave, a najčešće su vrtoglavica, glavobolja, mučnina, povraćanje, dijareja i gljivična infekcija. U borbi protiv dijareje kao nuspojave konzumacije antibiotika služe probiotici, živi mikroorganizmi koji imaju pozitivan učinak na tijelo domaćina, ako se adekvatno primjenjuju. Za potrebe izrade ovoga diplomskog rada provedeno je istraživanje u kojem su sudjelovali studenti od prve do pete godine Učiteljskoga studija Filozofskog fakulteta u Splitu. Instrument istraživanja bila je anketa kojom su se ispitivala znanja o antibioticima i stupanj sigurnosti u dani odgovor. Prije samoga istraživanja postavljene su tri hipoteze. Istraživanje je opovrgnulo pretpostavku da ne postoji statistički značajna razlika u broju točnih i netočnih odgovora u pojedinoj tvrdnji. Najveći postotak netočnih odgovora (73%) bio je za tvrdnju da su antimikrobni lijekovi bili nepoznanica prije otkrića antibiotika, što je ujedno i jedini miskoncept studenata, čime je opovrgnuta i treća hipoteza kojom se pretpostavljalo da su više od polovice broja postavljenih tvrdnji miskoncepti. Druga hipoteza, kojom se pretpostavilo da ne postoji povezanost između sigurnosti studentskih odgovora i njihove točnosti, također je opovrgnuta jer od 18 tvrdnji, za samo četiri vrijedi da nema povezanosti između odgovora i stupnja sigurnosti u dani odgovor. Antibiotici su moćni lijekovi, a bakterijska reistencija na antibiotike (antimikrobna rezistencija) danas predstavlja globalni problem javnog zdravstva, stoga je potrebno ispravno i kontinuirano djelovanje svih sudionika (građani, pacijenti, liječnici, farmaceuti, djelatnici u javno zdravstvenim ustanovama…) na svim razinama. Samo ovakvim organiziranim pristupom mogu se spriječiti neželjeni učinci prekomjernog trošenja antibiotika kako bi ih sačuvali za liječnje konkretnih medicinskih indikacija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Restović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brkić Danijela
Miskoncepti studenata učiteljskoga studija u splitu o antibioticima, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Split
Brkić Danijela (2019) 'Miskoncepti studenata učiteljskoga studija u splitu o antibioticima', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Split.
@phdthesis{phdthesis, year = {2019}, pages = {69}, keywords = {antibiotici, miskoncepti, stupanj sigurnosti u odgovor, studenti}, title = {Miskoncepti studenata u\v{c}iteljskoga studija u splitu o antibioticima}, keyword = {antibiotici, miskoncepti, stupanj sigurnosti u odgovor, studenti}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2019}, pages = {69}, keywords = {antibiotics, misconcepts, level of certainty, students}, title = {Teacher education student's misconceptions on antibiotics}, keyword = {antibiotics, misconcepts, level of certainty, students}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font