Pregled bibliografske jedinice broj: 1034378
Odnos roditeljskog ponašanja i navika upotrebe digitalnih uređaja kod djece predškolske dobi
Odnos roditeljskog ponašanja i navika upotrebe digitalnih uređaja kod djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1034378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos roditeljskog ponašanja i navika upotrebe digitalnih uređaja kod djece predškolske dobi
(Relationship between parenting behavior and digital device habits in preschool children)
Autori
Vinković, Adela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
25.11
Godina
2019
Stranica
46
Mentor
Velki, Tena
Neposredni voditelj
Milić, Marija
Ključne riječi
dijete, stilovi roditeljstva, mediji, digitalni uređaji
(child, parental styles, media, digital devices)
Sažetak
Danas je život nezamisliv bez medija masovne komunikacije. S obzirom da sve više digitalnih uređaja koriste i djeca, može se reći kako ti uređaji imaju veliku ulogu u odgoju i samom razvoju djece. Roditelji bi trebali kontrolirati što njihovo dijete radi na određenom digitalnom uređaju, no da bi bili uspješni u tome, trebaju biti medijski pismeni i kompetentni, kako bi, kao takvi, mogli izabrati primjereni sadržaj kojemu će dijete biti izloženo. U svrhu izrade ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje u dječjem vrtiću "Sjenčica". U istraživanju je sudjelovalo 31 dijete (od toga 17 djevojčica) i 31 roditelj. Prosječna dob djece bila je M=6, 1 (SD=0, 3), dok je prosječna dob roditelja bila M=36, 7 (SD=4, 3). Cilj rada bio je saznati koriste li djeca digitalne uređaje, na koji način i koliko vremena provode na istim. Također se željelo ispitati koliko vremena dnevno, djeca roditelja različitog odgojnog stila provode na digitalnim uređajima. U istraživanju su korišteni intervju, anketa o digitalnim uređajima, anketa roditeljskog ponašanja, Skala kvalitete obiteljskog funkcioniranja i Skala roditeljske medijacije. Djeca su intervjuirana, a roditelji su popunili anketu o digitalnim uređajima, anketu roditeljskog ponašanja, Skalu kvalitete obiteljskog funkcioniranja te Skalu roditeljske medijacije. Utvrđeno je da djeca autoritativnih i popustljivih roditelja provode više vremena ispred digitalnih uređaja za razliku od djece autoritarnih roditelja. Također, popustljivi roditelji nemaju kontrolu te ne postavljaju granice korištenja digitalnih uređaja svojoj djeci. Nalazi ovog istraživanja ukazuju kako djeca danas u većoj mjeri koriste tablet i mobitel te gledaju YouTube i video blogove nego što su to ranija istraživanja ukazivala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek