Pregled bibliografske jedinice broj: 1034168
Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju
Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 28 (2019), 4; 607-625 doi:10.5559/di.28.4.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1034168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju
(Antecedents and Outcomes of Students' Engagement)
Autori
Černja Rajter, Iva ; Galić, Zvonimir ; Kuzman, Ivana ; Šverko, Iva
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 28
(2019), 4;
607-625
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
angažiranost u studiju ; kongruentnost ; Model radnih zahtjeva i resursa ; temeljne samoevaluacije ; uspjeh u studiju
(students' engagement, congruence, Job Demands- -Resources Model, core self-evaluations, academic achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti moguće odrednice i ishode angažiranosti u studiju, odnosno pozitivnoga stanja što ga karakteriziraju energičnost, predanost i zadubljenost u radu. Kao središnju mjeru uzeli smo Utrecht- skalu angažiranosti u studiju. U okviru prvoga istraživačkog problema, u kontekstu Modela radnih zahtjeva i resursa, ispitivali smo odrednice angažiranosti u studiju: temeljne samoevaluacije i sklad interesa pojedinca i studijske okoline (kongruentnost iskazana Iachanovim M-indeksom). U okviru drugoga problema ispitivali smo ulogu angažiranosti u studiju za objašnjenje uspješnosti u studiju. Sudionici istraživanja bili su studenti sa šest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N = 380). Rezultati su pokazali da kongruentnost i temeljne samoevaluacije predviđaju angažiranost u studiju, pri čemu su temeljne samoevaluacije determinanta svih aspekata angažiranosti u studiju, dok je doprinos kongruentnosti povrh temeljnih samoevaluacija prisutan samo kod predanosti i ukupne angažiranosti. Uspjeh u studiju uspješno se može predvidjeti na temelju spola, dobi, temeljnih samoevaluacija i studentske angažiranosti, no ne i kongruentnosti. Angažiranost u studiju objasnila je dodatni udio uspješnosti u studiju povrh spola, dobi i temeljnih samoevaluacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus