Pregled bibliografske jedinice broj: 1034093
Digitalne vještine djece predškolske dobi
Digitalne vještine djece predškolske dobi // Psihologija i digitalni svijet, knjiga sažetaka 27. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Osijek: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 65-65 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1034093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne vještine djece predškolske dobi
(Digital skills of preschool children)
Autori
Mihaljević, Silvija ; Kučanda, Zvončica ; Kotrla Topić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Psihologija i digitalni svijet, knjiga sažetaka 27. godišnje konferencije hrvatskih psihologa
/ Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan - Osijek : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019, 65-65
ISBN
978-953-55079-9-4
Skup
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija i digitalni svijet
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.11.2019. - 09.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
digitalni mediji, digitalne vještine, digitalne pismenost, predškolska dob
(digital media, digital skills, sigital literacy, preschool age)
Sažetak
Budući da je digitalna tehnologija u našim životima prisutna u velikoj mjeri te da se njezina prisutnost i dalje povećava, posve je izvjesno da će i djeca koja danas odrastaju živjeti u svijetu saturiranom digitalnim medijima. Stoga ne čudi da su mnogi roditelji zaokupljeni pitanjem razvoja digitalnih vještina vlastite djece, razmišljajući o tome kako će se ona snaći u digitalnom svijetu budućnosti. Digitalna pismenost i pitanje digitalnih vještina djece predškolske dobi nedovoljno su istraženi, no poznato je da roditelji često precjenjuju digitalne vještine vlastite djece, kao i da im ponekad dopuštaju upotrebu digitalnih medija kako ne bi „zaostajali“ za drugom djecom u pogledu digitalnih vještina i znanja ili kako u odrasloj ne bi bili manje konkurentni na tržištu rada. U provedenom istraživanju roditelji (N=97) su na skali od 1 (uopće se ne odnosi) do 4 (U potpunosti se odnosi) procjenjivali koliko se opisi 18 digitalnih vještina odnose na njihovo dijete. Popis digitalnih vještina sastavljen je na temelju ranijih kvalitativnih istraživanja provedenih u Hrvatskoj te na temelju DIGICOMP okvira za procjenu digitalnih vještina (Ferrari, 2012). Rezultati pokazuju kako više od polovine sudionika u dobi od 6 do 7 godina uglavnom posjeduje jednostavnije digitalne vještine te primjerice znaju upaliti i ugasiti računalo ili neki drugi digitalni uređaj, samostalno pokrenuti aplikaciju i zatvoriti je te pokrenuti drugu, znaju pritisnuti križić u kvadratiću kako bi ugasilo prozore koji iskaču s reklamama i oglasima, znaju snimiti fotografiju, pojačati ili smanjiti zvuk te pregledati fotografije u galeriji uređaja. Sudionici se najlošije snalaze s nekim složenijim radnjama. Tako primjerice rjeđe znaju povećati ili smanjiti veličinu ikona tako da ih povlače prstima, samostalno kupiti novu aplikaciju ili igru, samostalno komunicirati s poznatim osobama na daljinu putem Skypea, Vibera i sl., na tabletu ili pametnom telefonu pritisnuti tipku „Home“ i pregledati nedavno korištene aplikacije, napraviti „screen shot“ zaslona uređaja ili pokrenuti nadogradnju softwarea za aplikaciju ili igru koju koristi. Promišljanje o konkretnim digitalnim vještinama djece predškolske dobi te očekivanjima koja u tome pogledu imaju njihovi roditelji kada im omogućuju pristup digitalnim medijima, izuzetno je važno jer kod roditelja može pomoći u razvoju kritičnog stava prema upotrebi digitalnih medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek
Profili:
Marina Kotrla Topić
(autor)