Pregled bibliografske jedinice broj: 1034089
Što predškolsci rade on-line i kako to utječe na njihovo zdravlje?
Što predškolsci rade on-line i kako to utječe na njihovo zdravlje? // Psihologija i digitalni svijet, knjiga sažetaka 27. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Osijek: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 64-64 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1034089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što predškolsci rade on-line i kako to utječe na njihovo zdravlje?
(What do prescholers do on-line and how does it affect their health?)
Autori
Perković Kovačević, Marina ; Šakić Velić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Psihologija i digitalni svijet, knjiga sažetaka 27. godišnje konferencije hrvatskih psihologa
/ Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan - Osijek : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019, 64-64
ISBN
978-953-55079-9-4
Skup
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija i digitalni svijet
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.11.2019. - 09.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
zdravlje, socio-emocionalni razvoj, digitalni mediji, predškolska dob
(health, socio-emotional development, digital media, preschool age)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je ispitati povezanost upotrebe digitalnih medija u različite svrhe s različitim zdravstvenim te socio-emocionalnim ishodima. Roditelji (N=97) su uz pomoć skale od 1 (Nikada) do 5 (Vrlo često) procijenili koliko često dijete općenito koristi digitalne medije za specifične aktivnosti: igranje igara ili korištenje aplikacija za zabavu, pretraživanje Interneta vezano uz tematiku koja ga zanima, gledanje TV programa, gledanje YouTube isječaka, slušanje glazbe, stvaranje fotografija, videa, glazbe, posjet društvenim mrežama, komunikaciju s prijateljima i članovima obitelji (Skype, Viber, Whatsupp), igrane edukativnih igara (učenje slova ili brojeva, učenje boja, učenje stranog jezika. Zdravstvene i socio-emocionalne ishode djeteta roditelji su procijenjeni tako što su pomoću skale od 1 (Rijetko ili nikada) do 5 (Gotovo uvijek) procijenili koliko se često određeno stanje ili ponašanje, opisano pomoću 11 izjava odnosi na njihovo dijete. Faktorska analiza odgovora omogućila je formiranje triju skala: Nezadovoljstvo, Frustracija i problemi s pažnjom te Socijalni odnosi. Dodatna čestica odnosila se na procjenu djetetova zdravlja. Rezultati pokazuju kako djeca koja se češće osjećaju bolesno više vremena provode gledajući YouTube isječke, kao i da djeca koja češće iskazuju nezadovoljstvo rjeđe igraju edukativne igre. Izloženost djece u dobi od 6 do 7 godina digitalnim medijima može interferirati s djetetovim socio-emocionalnim i zdravstvenim ishodima. Rezultati ovog istraživanja upućuju na važnost prevencije prekomjerne upotrebe digitalnih medija kako bi se smanjila mogućnost pojave socio-emocionalnih i zdravstvenih problem u djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Klinički bolnički centar Osijek,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Profili:
Marija Šakić Velić
(autor)