Pregled bibliografske jedinice broj: 1034073
Kako studenti kineziologije objašnjavaju svoje uspjehe i neuspjehe u sportu?
Kako studenti kineziologije objašnjavaju svoje uspjehe i neuspjehe u sportu? // 27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija i digitalni svijet" Knjiga sažetaka / Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 36-36 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1034073 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako studenti kineziologije objašnjavaju svoje uspjehe i neuspjehe u sportu?
(How do kinesiology students explain their successes and failures in sports?)
Autori
Prosoli, Rebeka ; Barić, Renata ; Karlović, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija i digitalni svijet" Knjiga sažetaka
/ Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019, 36-36
ISBN
978-953-55079-9-4
Skup
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija i digitalni svijet
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.11.2019. - 09.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Atribucije, sport, sportaši
(Attribution, sport, athletes)
Sažetak
Uspjeh i neuspjeh dio su svakodnevice sportaša zbog čega je izuzetno zanimljivo i važno razumjeti načine na koji ih objašnjavaju te razloge kojima ih pripisuju. Opisivanjem i objašnjavanjem razloga u pozadini ishoda ponašanja bave se atribucijske teorije. U skladu s time, cilj ovog istraživanja bio je ispitati atribucije uspjeha i neuspjeha studenata kineziologije. Sudionici istraživanja bili su studenti 2. godine Kineziološkog fakulteta u Zagrebu (N=118 ; Nm=77 ; Nž=41). Svi sudionici istraživanja bili su aktivno natjecateljski uključeni u sport u nekom periodu svog života, a 43 % njih (N=51) bilo je aktivno uključeno u natjecateljski sport u trenutku provođenja ovog istraživanja. Za mjerenje atribucija korištena je CSGU skala (Coffee i Rees, 2008) koja mjeri atribucije na 4 dimenzije: stabilnost, kontrolabilnost, univerzalnost i globalnost. U ovom istraživanju svaki je sudionik navedenu skalu ispunio dva puta, jednom za svoju najuspješniju i jednom za svoju najmanje uspješnu izvedbu na sportskom natjecanju. Rezultati ukazuju na to da studenti kineziologije svoje uspjehe pripisuju stabilnijim i globalnijim razlozima nego svoje neuspjehe. Nije bilo statistički značajne razlike na dimenzijama kontrolabilnosti i univerzalnosti. Navedeni rezultati ukazuju na donekle različito atribuiranje uspjeha i neuspjeha kod sportaša što može biti korisno za razumijevanje njihovog doživljavanja različitih ishoda u sportu kao i posljedica koje iz toga proizlaze. Ovu je temu svakako potrebno detaljnije istražiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb