Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1034069

Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice


Živković, Ljubica; Mesić, Željka; Tomić Maksan, Marina
Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice // Agroeconomia Croatica, 9 (2019), 1; 132-141 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1034069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice
(Consumer purchasing and consumption behaviour for fresh tomato)

Autori
Živković, Ljubica ; Mesić, Željka ; Tomić Maksan, Marina

Izvornik
Agroeconomia Croatica (1333-2422) 9 (2019), 1; 132-141

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
svježa rajčica, potrošači, intrinzična obilježja, ekstrinzična obilježja
(fresh tomato, consumers, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i potrošnji svježe rajčice, razloge konzumacije svježe rajčice, te važnost ekstrinzičnih i intrinzičnih obilježja svježe rajčice. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 100 potrošača svježe rajčice. Najveći udio ispitanika konzumira svježu rajčicu u sezoni dva do tri puta tjedno, u količinama 0, 5-1 kg tjedno. Ispitanici najčešće kupuju svježu rajčicu u supermarketima i na gradskim tržnicama. Najviše potrošača kupuje rajčicu u rinfuzi, dok samo manji udio kupuje pakiranu rajčicu Glavni razlog za konzumiranje svježe rajčice jest da je svježa rajčica osvježavajuća ljetna salata, te da je zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Od intrinzičnih obilježja svježe rajčice ispitanicima su najvažniji okus i sočnost, pri čemu preferiraju intenzivan okus rajčice, s velikim udjelom soka. Od ekstrinzičnih obilježja svježe rajčice za ispitanike su najvažniji tvrdoća ploda i podrijetlo svježe rajčice, a najviše preferiraju tvrdu svježu rajčicu i domaće podrijetlo. Rezultati istraživanja su od velike važnosti za proizvođače svježe rajčice u svrhu planiranja proizvodnje i odabira sorti rajčice koje zadovoljavaju preferencije potrošača. Također, rezultati pružaju korisne informacije trgovcima i marketarima pri izradi marketing strategija za unapređenje prodaje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Mesić (autor)

Avatar Url Marina Tomić Maksan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Živković, Ljubica; Mesić, Željka; Tomić Maksan, Marina
Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice // Agroeconomia Croatica, 9 (2019), 1; 132-141 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Živković, L., Mesić, Ž. & Tomić Maksan, M. (2019) Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice. Agroeconomia Croatica, 9 (1), 132-141.
@article{article, author = {\v{Z}ivkovi\'{c}, Ljubica and Mesi\'{c}, \v{Z}eljka and Tomi\'{c} Maksan, Marina}, year = {2019}, pages = {132-141}, keywords = {svje\v{z}a raj\v{c}ica, potro\v{s}a\v{c}i, intrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, ekstrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja}, journal = {Agroeconomia Croatica}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1333-2422}, title = {Pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a u kupnji i konzumaciji svje\v{z}e raj\v{c}ice}, keyword = {svje\v{z}a raj\v{c}ica, potro\v{s}a\v{c}i, intrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, ekstrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja} }
@article{article, author = {\v{Z}ivkovi\'{c}, Ljubica and Mesi\'{c}, \v{Z}eljka and Tomi\'{c} Maksan, Marina}, year = {2019}, pages = {132-141}, keywords = {fresh tomato, consumers, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics}, journal = {Agroeconomia Croatica}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1333-2422}, title = {Consumer purchasing and consumption behaviour for fresh tomato}, keyword = {fresh tomato, consumers, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CAB Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font