Pregled bibliografske jedinice broj: 1034069
Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice
Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice // Agroeconomia Croatica, 9 (2019), 1; 132-141 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1034069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe
rajčice
(Consumer purchasing and consumption behaviour for
fresh tomato)
Autori
Živković, Ljubica ; Mesić, Željka ; Tomić Maksan, Marina
Izvornik
Agroeconomia Croatica (1333-2422) 9
(2019), 1;
132-141
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
svježa rajčica, potrošači, intrinzična obilježja, ekstrinzična obilježja
(fresh tomato, consumers, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i potrošnji svježe rajčice, razloge konzumacije svježe rajčice, te važnost ekstrinzičnih i intrinzičnih obilježja svježe rajčice. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 100 potrošača svježe rajčice. Najveći udio ispitanika konzumira svježu rajčicu u sezoni dva do tri puta tjedno, u količinama 0, 5-1 kg tjedno. Ispitanici najčešće kupuju svježu rajčicu u supermarketima i na gradskim tržnicama. Najviše potrošača kupuje rajčicu u rinfuzi, dok samo manji udio kupuje pakiranu rajčicu Glavni razlog za konzumiranje svježe rajčice jest da je svježa rajčica osvježavajuća ljetna salata, te da je zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Od intrinzičnih obilježja svježe rajčice ispitanicima su najvažniji okus i sočnost, pri čemu preferiraju intenzivan okus rajčice, s velikim udjelom soka. Od ekstrinzičnih obilježja svježe rajčice za ispitanike su najvažniji tvrdoća ploda i podrijetlo svježe rajčice, a najviše preferiraju tvrdu svježu rajčicu i domaće podrijetlo. Rezultati istraživanja su od velike važnosti za proizvođače svježe rajčice u svrhu planiranja proizvodnje i odabira sorti rajčice koje zadovoljavaju preferencije potrošača. Također, rezultati pružaju korisne informacije trgovcima i marketarima pri izradi marketing strategija za unapređenje prodaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts