Pregled bibliografske jedinice broj: 1033990
Traditional terms as a wine quality marker on the market
Traditional terms as a wine quality marker on the market // 15. međunarodni simpozij agronoma. Zbornik radova
Zagreb, 2019. str. 233-234 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1033990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Traditional terms as a wine quality marker on the market
(Tradicionalni izrazi kao čimbenik prepoznatljivosti kakvoće vina na tržištu)
Autori
Alpeza, Ivana ; Brkić, Robert ; Linke, Ivna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
15. međunarodni simpozij agronoma. Zbornik radova
/ - Zagreb, 2019, 233-234
Skup
54. hrvatski i 14. međunarodni simpozij agronoma
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 19.02.2019. - 21.02.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tradicionalni izrazi, deklariranje, tržište, vino
(traditional terms, declaring, market, wine)
Sažetak
Oznake kakvoće hrvatskih vina kvalitetno i vrhunsko utemeljene su na fizikalno kemijskim i senzornim parametrima i ulaskom Hrvatske u EU postale su tzv. tradicionalni izrazi. Deklariranje tradicionalnih izraza na etiketi nije obvezno, ali je i dalje regulirano na vrlo precizan način. Obzirom da su izrazi kvalitetno i vrhunsko dio tradicije deklariranja vina, stare preko pedeset godina, neupitan je interes struke o njihovoj važnosti u deklariranju i izboru vina na tržištu. Hrvatski vinari koriste pravo dragovoljnog označavanja tradicionalnih izraza što posljedično zahtijeva dodatno educiranje potrošača, obzirom na različite načine prezentiranja vina i kakvoće. Cilj ovog istraživanja bio je dobiti informacije o utjecaju deklariranih oznaka na izbor vina, s naglaskom na tradicionalne izraze, te stavove potrošača u odnosu na kakvoću vina i deklariranje. U istraživanju, provedenom online upitnikom, sudjelovalo je preko 250 sudionika, potrošača i proizvođača vina. Provedena je i analiza medija, s ključnim riječima kvalitetno vino i vrhunsko vino. Većina proizvođača zadovoljna je tradicijom i korištenjem tradicionalnih izraza. Čimbenici izbora vina na tržištu rangirani su sukladno socioekonomskoj pripadnosti anketiranih sudionika. Udio anketiranih potrošača koji razumiju deklarirane izraze značajan je, ali su u konačnom izboru ograničeni cijenom vina. Prezentiranje vina kroz medije, tradicionalnim izrazima kvalitetno i vrhunsko, neupitan je izvor dobrobiti za proizvođače. Deklariranje tradicionalnih izraza predstavlja komunikaciju koju potrošači prihvaćaju s povjerenjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)