Pregled bibliografske jedinice broj: 1033879
Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti
Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XVII (2019), 3; 611-622 doi:10.31192/np.17.3.12 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1033879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti
(Strategies for Stimulating Students' Creativity in Teaching and Learning History)
Autori
Bušljeta, Rona ; Brković, Vjera
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) XVII
(2019), 3;
611-622
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
divergentno mišljenje, kognitivni razvoj, koncepti u nastavi povijesti nastavne strategije, poučavanje za kreativnost.
(cognitive development, concepts in history teaching, divergent thinking, teaching for creativity, teaching strategies.)
Sažetak
Školski sustav 21. stoljeća ima jasno zadanu strukturu odgojno- obrazovnih ciljeva. Kreativni razvoj u toj strukturi zadanog ima vrlo važno mjesto jer je kreativan učenik onaj koji je spreman otkrivati, kritički promišljati i stvarati, što su nužne kompetencije za život i rad u 21. stoljeću. Razvoj i poticanje kreativnosti vezano je uz kogniciju tako da se poučavanje za kreativnost odnosi na poučavanje usmjereno na razvoj kognitivnog mišljenja kod učenika. Nastava povijesti po svojoj složenosti zahtijeva razvoj apstraktnog mišljenja kod učenika, što je nužno za razumijevanje predmetnog sadržaja, ali i preduvjet razvoju kreativnog mišljenja. Da bi učenike poučili zahtjevnom apstraktnom mišljenju i kod njih potaknuli razvoj kreativnog mišljenja potrebno im je, uz korištenje adekvatnih nastavnih strategija, ponuditi različite izazove koji će ih misaono pokretati. Cilj je ovog rada, uz teorijsko razlaganje onoga što podrazumijeva kreativnost općenito te specifično u nastavi povijesti, prikazati značajke kreativnog mišljenja, razložiti ulogu školskog okruženja i nastavnika te dati primjere pitanja i zadataka čija je svrha poticanje kreativnog mišljenja uz primjenu suradničkih strategija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus