Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1033878

Važnost učenja sociologije u srednjoj školi


Perkov, Ivan; Horvat, Dunja
Važnost učenja sociologije u srednjoj školi // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Contemporary Themes in Education - CTE Knjižica sažetaka / Book of abstracts / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 90-91 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1033878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost učenja sociologije u srednjoj školi
(The Importance of Learning Sociology in Secondary Schools)

Autori
Perkov, Ivan ; Horvat, Dunja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Contemporary Themes in Education - CTE Knjižica sažetaka / Book of abstracts / Kolar Billege, Martina - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 90-91

ISBN
978-953-8115-65-3

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
obrazovni ishodi ; sociologija ; srednjoškolski program ; suvremeno obrazovanje
(educational outcomes ; modern education ; secondary education programs ; Sociology)

Sažetak
Sociologija je kao nastavni predmet iz područja društvenih znanosti uvedena u srednje škole prije nešto više od pola stoljeća. Danas se sociologija „uči i poučava u gimnazijama i drugim srednjim školama kao obvezni i kao izborni predmet, a usmjerenost učeniku temeljno je obilježje učenja i poučavanja sociologije“ (Kurikul nastavnog predmeta sociologija za gimnazije, 2019). Suvremeno je društvo neprestano izloženo brzim promjenama kojima se treba prilagoditi, a u tome važnu ulogu ima suvremeno obrazovanje. U tom kontekstu, sociologija učenicima omogućuje, ili bi trebala omogućavati, razumijevanje promjena u društvu, oblikovanje utemeljenih stavova i razvoj sposobnosti kritičkoga razmišljanja. U kurikulu sociologije (2019) naglašava se da „učenje sociologije potiče kritičko promišljanje stvarnosti, jer se sociologija kao znanost temelji na neprestanome propitivanju svih društvenih odnosa, od društvenih interakcija među pojedincima preko istraživanja utjecaja i važnosti medija i informacijske tehnologije u društvenome životu i svakodnevici, pa sve do općega propitivanja odnosa čovjeka i prirode ili čovjeka i tehnologije te ostalih aspekata suvremenoga društva.“ Rezultati istraživanja o „percepciji obrazovnih ishoda srednjoškolske nastave sociologije u Hrvatskoj“ pokazuju da bi nastava sociologije trebala „razvijati prosocijalne stavove učenika prema okolini, razvijati proaktivan odnos prema nastavi sociologije, poučavati o disciplinarnim spoznajama, poučavati o disciplinarnim tumačenjima suvremenih društvenih pojava, razvijati specifčne predmetne i generičke vještine“ (Bošnjak, 2013). U radu su istaknuta temeljna obilježja sociologije kao društvene znanosti, kao i pregled dosadašnje literature o nastavi sociologije u Hrvatskoj. Kalanj (2009), objašnjavajući razliku između sociologije i ideologije, naglašava da je jedno od temeljnih obilježja sociologije njezina usmjerenost prema tome da „otkrije opće ili posebne razloge i uzroke nekih društvenih stanja i kretanja“ te „nastoji ustanoviti zakonitosti društvene zbilje“ (Kalanj, 2009: 241-242). Također, naglašava se važnost proučavanja nastajanja i oblikovanja srednjoškolskih strukovnih i gimnazijskih programa (kurikula). Svrha je ovog rada, na temelju usporedne analize, provjeriti koliko se program sociologije promijenio tijekom godina i koje su obrazovne ishode programi željeli ili žele postići kod učenika. U radu se analiziraju i pokazatelji vezani uz sociologiju na državnoj maturi, prezentira se broj i uspjeh učenika koji odabiru sociologiju te se analiziraju testovi sociologije. U zaključnom dijelu rada raspravlja se o (ne)postojanju potrebe za uključenjem ili širenjem sociologije ili socioloških tema na različite obrazovne razine – od osnovnoškolske do fakultetske

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Perkov (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.ufzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Perkov, Ivan; Horvat, Dunja
Važnost učenja sociologije u srednjoj školi // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Contemporary Themes in Education - CTE Knjižica sažetaka / Book of abstracts / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 90-91 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Perkov, I. & Horvat, D. (2019) Važnost učenja sociologije u srednjoj školi. U: Kolar Billege, M. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Contemporary Themes in Education - CTE Knjižica sažetaka / Book of abstracts.
@article{article, author = {Perkov, Ivan and Horvat, Dunja}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {90-91}, keywords = {obrazovni ishodi, sociologija, srednjo\v{s}kolski program, suvremeno obrazovanje}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Va\v{z}nost u\v{c}enja sociologije u srednjoj \v{s}koli}, keyword = {obrazovni ishodi, sociologija, srednjo\v{s}kolski program, suvremeno obrazovanje}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Perkov, Ivan and Horvat, Dunja}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {90-91}, keywords = {educational outcomes, modern education, secondary education programs, Sociology}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {The Importance of Learning Sociology in Secondary Schools}, keyword = {educational outcomes, modern education, secondary education programs, Sociology}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font