Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1033872

Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta


Brđanović, Davor
Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 17 (2019), 3; 597-610 doi:10.31192/np.17.3.11 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1033872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta
(Attitudes of Music School Teachers and Students Towards the Respect of Students’ Participation Rights in the Educational Process of Learning a Musical Instrument)

Autori
Brđanović, Davor

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 17 (2019), 3; 597-610

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Glazba ; Glazbena škola u Varaždinu ; nastava glazbe ; prava djeteta ; suradnička nastava
(children’s rights ; collaborative teaching ; music ; music teaching ; Varaždin Music School)

Sažetak
Tema su ovog rada prava učenika u glazbenoj školi, posebice na sudjelovanje i uvažavanje njihova mišljenja u nastavi sviranja instrumenta. U istraživanju je sudjelovalo 206 ispitanika, 53 nastavnika i 153 učenika Glazbene škole u Varaždinu. S postojanjem posebnih prava djece u odnosu na odrasle slaže se 56, 86 % anketiranih učenika i 66, 04 % nastavnika. Konvenciju koja štiti dječja prava točno navodi 1, 96 % učenika (85, 62 % ih za nju ne zna) i 30, 20 % nastavnika (43, 40 % ih za nju ne zna). Ni jedno specifično dječje pravo ne može navesti 28, 76 % učenika i 43, 40 % nastavnika. Učenici statistički značajno više od učenica iskazuju da su im u školi važnija prava od dužnosti (odgovornosti), a statistički značajne razlike između nastavnika i učenika pokazale su se kod stavova: svako dijete ima pravo na glazbeno obrazovanje, kada se poštuju učenička prava nastava sviranja je kvalitetnija (više procjene daju učenici) ; učenici ne sudjeluju u planiranju svog sviračkog razvoja, učenici uvijek biraju barem jednu skladbu koju sviraju, mišljenje učenika o sviranju se ne uvažava (više procjene daju nastavnici). Učenici i nastavnici većinom su zadovoljni ostvarivanjem dječjih prava u glazbenoj školi premda nisu s njima dovoljno upoznati, što upućuje na potrebu snažnijeg rada i s jednima i s drugima na tom području. Iako se dječja prava u glazbenoj školi uvelike poštuju, prostora za poboljšanja i dalje ima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Davor Brđanović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi

Citiraj ovu publikaciju:

Brđanović, Davor
Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 17 (2019), 3; 597-610 doi:10.31192/np.17.3.11 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Brđanović, D. (2019) Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 17 (3), 597-610 doi:10.31192/np.17.3.11.
@article{article, author = {Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2019}, pages = {597-610}, DOI = {10.31192/np.17.3.11}, keywords = {Glazba, Glazbena \v{s}kola u Vara\v{z}dinu, nastava glazbe, prava djeteta, suradni\v{c}ka nastava}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.17.3.11}, volume = {17}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Stavovi nastavnika i u\v{c}enika glazbene \v{s}kole o po\v{s}tivanju participativnih prava u\v{c}enika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta}, keyword = {Glazba, Glazbena \v{s}kola u Vara\v{z}dinu, nastava glazbe, prava djeteta, suradni\v{c}ka nastava} }
@article{article, author = {Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2019}, pages = {597-610}, DOI = {10.31192/np.17.3.11}, keywords = {children’s rights, collaborative teaching, music, music teaching, Vara\v{z}din Music School}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.17.3.11}, volume = {17}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Attitudes of Music School Teachers and Students Towards the Respect of Students’ Participation Rights in the Educational Process of Learning a Musical Instrument}, keyword = {children’s rights, collaborative teaching, music, music teaching, Vara\v{z}din Music School} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Religious and Theological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • CSA Sociological Abstracts database
  • EBSCO
  • ERIH Plus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font