Pregled bibliografske jedinice broj: 1033872
Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta
Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 17 (2019), 3; 597-610 doi:10.31192/np.17.3.11 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1033872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi nastavnika i učenika glazbene škole o poštivanju participativnih prava učenika u nastavi sviranja glazbenog instrumenta
(Attitudes of Music School Teachers and Students Towards the Respect of Students’ Participation Rights in the Educational Process of Learning a Musical Instrument)
Autori
Brđanović, Davor
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 17
(2019), 3;
597-610
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Glazba ; Glazbena škola u Varaždinu ; nastava glazbe ; prava djeteta ; suradnička nastava
(children’s rights ; collaborative teaching ; music ; music teaching ; Varaždin Music School)
Sažetak
Tema su ovog rada prava učenika u glazbenoj školi, posebice na sudjelovanje i uvažavanje njihova mišljenja u nastavi sviranja instrumenta. U istraživanju je sudjelovalo 206 ispitanika, 53 nastavnika i 153 učenika Glazbene škole u Varaždinu. S postojanjem posebnih prava djece u odnosu na odrasle slaže se 56, 86 % anketiranih učenika i 66, 04 % nastavnika. Konvenciju koja štiti dječja prava točno navodi 1, 96 % učenika (85, 62 % ih za nju ne zna) i 30, 20 % nastavnika (43, 40 % ih za nju ne zna). Ni jedno specifično dječje pravo ne može navesti 28, 76 % učenika i 43, 40 % nastavnika. Učenici statistički značajno više od učenica iskazuju da su im u školi važnija prava od dužnosti (odgovornosti), a statistički značajne razlike između nastavnika i učenika pokazale su se kod stavova: svako dijete ima pravo na glazbeno obrazovanje, kada se poštuju učenička prava nastava sviranja je kvalitetnija (više procjene daju učenici) ; učenici ne sudjeluju u planiranju svog sviračkog razvoja, učenici uvijek biraju barem jednu skladbu koju sviraju, mišljenje učenika o sviranju se ne uvažava (više procjene daju nastavnici). Učenici i nastavnici većinom su zadovoljni ostvarivanjem dječjih prava u glazbenoj školi premda nisu s njima dovoljno upoznati, što upućuje na potrebu snažnijeg rada i s jednima i s drugima na tom području. Iako se dječja prava u glazbenoj školi uvelike poštuju, prostora za poboljšanja i dalje ima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious and Theological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- CSA Sociological Abstracts database
- EBSCO
- ERIH Plus