Pregled bibliografske jedinice broj: 103364
Turizam kao metoda gospodarskog razvoja
Turizam kao metoda gospodarskog razvoja // Zbornik radova Znanstvenog skupa "Kontinentalni gospodarski resursi u funkciji razvitka turizma Republike Hrvatske" / Meler, Marcel (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2002. str. 297-307 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 103364 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Turizam kao metoda gospodarskog razvoja
(Tourism as a Economy Development Method)
Autori
Magaš, Dragan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Znanstvenog skupa "Kontinentalni gospodarski resursi u funkciji razvitka turizma Republike Hrvatske"
/ Meler, Marcel - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2002, 297-307
Skup
Kontinentalni gospodarski resursi u funkciji razvitka turizma Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.06.2002. - 08.06.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kompleksna roba; strateško upravljanje; turističko putovanje; turizam kao metoda.
(complex good; tourist travel)
Sažetak
Danas kada je sustav vrijednosti tržišni, kada naši napori moraju biti fokusirani na motive i preferencije potrošača, manje se treba baviti turizmom kao pojavom, turiz-mom kao odnosima u definicijskom smislu. Imajući u vidu činjenicu da je svaki turist putnik, a svaki putnik nije turist, čini se praktičnije govoriti o turističkom putovanju kao o kompleksnoj robi koja se kao i svaka druga nudi u bezbroj varijanti, u vrlo velikom broju različitih kvaliteta. Takvim pristupom napustit ćemo klasičnu fazu planiranja putem predviđanja, a inicirati više faze i to: strateškog planiranja i strateškog upravljanja, gdje su aktivnosti svih koji čine "odnose" usmjereni zahtje-vima tržišta i povećanju konkurentne sposobnosti. Način kojim treba pristupiti navedenim problemima mora biti koordinirano i kooperativno upravljanje svim resursima, kako na razini subjekata tako i na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini. Na turizam u tom kontekstu treba gledati kao na metodu koja potiče razvoj i traži nove vrijednosti. Drugim riječima, turizam moramo gledati kao metodu gospo-darskog razvoja, ali i kao "tržnicu" za prodaju vlastitih, autohtonih, socio-kulturnih, prirodnih i gospodarskih vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija