Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1033341

Turske sapunice u Hrvatskoj: kulturna bliskost ili medijska pismenost?


Petrić, Mirko
Turske sapunice u Hrvatskoj: kulturna bliskost ili medijska pismenost?, 2019. (ostalo).


CROSBI ID: 1033341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Turske sapunice u Hrvatskoj: kulturna bliskost ili medijska pismenost?
(Turkish soap operas in Croatia: cultural proximity or media literacy?)

Autori
Petrić, Mirko

Izvornik
Hrvatsko sociološko društvo, podružnica u Splitu - Predavanje u okviru ciklusa „Sociološki razgovori"

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2019

Ključne riječi
studije publike, kulturna bliskost, sapunice, Turska, Hrvatska
(audience studies, cultural proximity, soap operas, Turkey, Croatia)

Sažetak
Unatoč tomu što su turske televizijske serije globalno uspješan izvozni proizvod, tzv. „balkanska pomama za turskim sapunicama“ u medijskom se diskursu često tumači specifičnom, povijesno nastalom „kulturnom bliskošću“ Turske i zemalja jugoistočne Europe. Izlaganje, na predlošku empirijske građe prikupljene u Hrvatskoj, pokušava ocrtati različite sastavnice sklonosti (prvenstveno ženske) publike ovakvim serijama te naznačiti relativnu važnost navodne „kulturne bliskosti“ među njima. Pozornost će se uvodno posvetiti objašnjavanju pojmova „dopustivosti publike“ (engl. audience affordances), „kulturne bliskosti“ (engl. cultural proximity) i „kulturne djeljivosti“ (engl. cultural shareability). Zatim će se prezentirati sekvencijalni nacrt provedenog istraživanja, kojim se – između ostaloga – na metodološkoj razini željela pokazati upotrebljivost i korisnost kvantitativnog pristupa u području kulturne sociologije. Analizirana kvalitativna građa upućuje na znatno kompleksniju sliku razloga uspješnosti turskih sapunica u Hrvatskoj od one koju sugerira postavka o „kulturnoj bliskosti“: pokazuje se, naime, da u toj slici preteže njihova medijska atraktivnost, u kojoj stanovitu ulogu igra i „kulturna udaljenost“ (engl. cultural distance) od u njima prikazanog svijeta. Postoje također naznake da bi učinak prepoznavanja – kao eventualnu sastavnicu „dopustivosti publike“ – valjalo tražiti na dubljim strukturnim razinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija

Napomena
Rad predstavlja predavanje s raspravom na temelju rezultata kvantitativnog istraživanja u okviru projekta GENMOD (HRZZ-IP-2016-06-6010), trianguliranih s kvalitativnim podacima, a održano je u okviru ciklusa "Sociološki razgovori" Hrvatskog sociološkog društva - podružnica Split, koji su otvoreni široj javnosti.



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2016-06-6010 - Relacijski rodni odnosi u Hrvatskoj: modernizacijske i razvojne perspektive (GENMOD) (Tomić-Koludrović, Inga, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Mirko Petrić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Petrić, Mirko
Turske sapunice u Hrvatskoj: kulturna bliskost ili medijska pismenost?, 2019. (ostalo).
Petrić, M. (2019) Turske sapunice u Hrvatskoj: kulturna bliskost ili medijska pismenost?. Hrvatsko sociološko društvo, podružnica u Splitu - Predavanje u okviru ciklusa „Sociološki razgovori". Ostalo.
@unknown{unknown, author = {Petri\'{c}, Mirko}, year = {2019}, keywords = {studije publike, kulturna bliskost, sapunice, Turska, Hrvatska}, title = {Turske sapunice u Hrvatskoj: kulturna bliskost ili medijska pismenost?}, keyword = {studije publike, kulturna bliskost, sapunice, Turska, Hrvatska} }
@unknown{unknown, author = {Petri\'{c}, Mirko}, year = {2019}, keywords = {audience studies, cultural proximity, soap operas, Turkey, Croatia}, title = {Turkish soap operas in Croatia: cultural proximity or media literacy?}, keyword = {audience studies, cultural proximity, soap operas, Turkey, Croatia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font