Pregled bibliografske jedinice broj: 1032996
Trendovi i dinamika vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi - mišljenja učitelja, učenika i roditelja
Trendovi i dinamika vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi - mišljenja učitelja, učenika i roditelja // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 77-95 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1032996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trendovi i dinamika vršnjačkog nasilja u osnovnoj
školi - mišljenja učitelja, učenika i roditelja
(Trends and dynamics of peer violence in elementary
schools – opinions of teachers, parents and pupils)
Autori
Brebrić, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
/ Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 77-95
ISBN
978-953-8115-68-4
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Pojavnost nasilja ; Prijavljivanje nasilja ; Škola ; Trend nasilja ; Vršnjačko nasilje
(occurrence of violence ; peer violence ; reporting violence ; school ; trends of violence)
Sažetak
Cilj ovoga rada je ispitivanje mišljenja učenika, učitelja, roditelja i stručnih suradnika o pojavnosti i trendovima vršnjačkog nasilja i dinamici pojavnosti i trendova kroz desetogodišnje razdoblje za I. osnovnu školu Bjelovar, a za škole iz kojih dolaze stručni suradnici Bjelovarsko- bilogorske županije, dinamiku pojavnosti i učestalost prijavljivanja vršnjačkog nasilja drugim ustanovama. Ovo kvalitativno istraživanje temelji se na konstruktivističkoj i sudjelujućoj paradigmi u dijelu koji se odnosi na analize promišljanja učenika, učitelja, stručnih suradnika i roditelja o tematici vršnjačkog nasilja, a drugi koji se odnosi na objektivnu dinamiku prijavljenog nasilja, istraživao se u okviru postpozitivističke paradigme. Rezultati pokazuju da su mišljenja sudionika različita, ali i jedinstvena u dva bitna segmenata: prijavljivanje nasilja daje rezultate i problem vršnjačkog nasilja nije samo školski, već problem cijele zajednice. Analiza pojavnosti vršnjačkog nasilja u zadnjih 10 godina u I. osnovnoj školi Bjelovar pokazuje trend smanjivanja nasilja što se može dovesti u vezu s pojačanim preventivnim aktivnostima škole, ali i uključivanjem suportivnih ustanova kroz obavijesti i prijave o slučajevima nasilja. Što se tiče analize o prijavljenom vršnjačkom nasilju iz svih osnovnih škola Bjelovarsko - bilogorske županije (BBŽ), Uredu državne uprave BBŽ, čak 80% prijava odnosi se na I. osnovnu školu Bjelovar, a 20% otpada na prijave ostalih 16 škola Županije. Taj rezultat i razlozi očigledne diskrepancije između jedne i svih ostalih škola, može biti motiv za daljnja istraživanja kroz provjeru utjecaja sinergijskog djelovanja škole i ustanova koje joj pružaju podršku u prevenciji nasilja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)