Pregled bibliografske jedinice broj: 1032943
Kružnica je kvadrat! ili proučavanje novih geometrija
Kružnica je kvadrat! ili proučavanje novih geometrija // Zbornik radova / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2019. str. 260-269 (radionica, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1032943 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kružnica je kvadrat! ili proučavanje novih geometrija
(The circle is square! Or the study of new geometries)
Autori
Mladinić, Petar ; Radović, Nikol
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova
/ Gortan, Robert - Pula : Matematičko društvo "Istra", 2019, 260-269
ISBN
978-953-56797-3-8
Skup
11. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 14.11.2019. - 16.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
taxi geometrija, udaljenost dviju točaka, kružnica, kvadrat, geometrija Minkovskog, program dinamične geometrije Sketchpad, Gielisova metrika
(taxi geometry, two-point distance, circle, square, Minkowski geometry, Sketchpad dynamic geometry program, Gielis metric)
Sažetak
Nastava geometrije ima važnu ulogu u obrazovanju učenika svih uzrasta. Euklidska geometrija nam je uobičajeno okružje. Što se događa kada to okružje promijenimo? Kružnica je kvadrat! Je li to istina? Ako je, da li to znači vizualizaciju istog u „novom geometriji“ sa nekim drugačijim ili u stvarnosti istim pravilima a različitim metrikama? Da li o tome razmišlajamo kada sjedamo u taksi i žurimo na odredište ili to samo prihvaćamo zdravo za gotovo? U radu će biti prikazano kako se iza uobičajene, svakodnevne vožnje taksijem „skriva“ neka nova geometrija. Kako glase temeljni aksiomi, definicije euklidske geometrije te kako se mogu proučavati oni klasični problemi primjerice odnosa dviju kružnice među sobom te kako u tom novom geometrijskom okruženju vizualizirati elipsu, parabolu i hiperbolu. U cilju postizanja najviša van Hieleovoje razine (5. razine) u geometrijskom/ matematičkom poučavanju i učenju kako u osnovnoj tako i u srednjoj školi kojoj svi težimo, biti će prikazana vizualizacija istih geometrijskih figura u novim geometrijama definiranim različitim metrikama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija