Pregled bibliografske jedinice broj: 1032917
Stavovi učitelja i nastavnika o potrebnim kompetencijama i programima umjetničkog obrazovanja za rad u nastavi
Stavovi učitelja i nastavnika o potrebnim kompetencijama i programima umjetničkog obrazovanja za rad u nastavi // Učitelj između tradicije i suvremenosti - 6. Dani Šime i Ante Starčevića / Vrcić-Mataija, Sanja ; Kalanjoš Citković, Ines (ur.).
Gospić: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 447-462 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1032917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja i nastavnika o potrebnim kompetencijama i
programima umjetničkog obrazovanja za rad u nastavi
(ART TEACHERS’ VIEWPOINTS ON COMPETENCES AND ART
EDUCATION PROGRAMMES REQUIRED IN ART TEACHING)
Autori
Licul, Nina ; Linardić, Letricija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj između tradicije i suvremenosti - 6. Dani Šime i Ante Starčevića
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Kalanjoš Citković, Ines - Gospić : Sveučilište u Zadru, 2021, 447-462
ISBN
978-953-331-325-2
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
likovna pedagogija, kompetencije, kompetencije za razvoj kre-ativnosti, specifične kompetencije, umjetnička područja, kultura kvalitete
(art education, competences, competences for creativity develop-ment, specific competences, areas of art, culture of quality)
Sažetak
Kompetencijski modeli učestala su tema u području svih obrazovnih razina u proteklih nekoliko godina. Nameće se pitanje važnosti pojedinih kompetencija u umjetničkom obrazovanju proizašlih iz neposrednih iskustava učitelja i nastavnika. Cilj ovog istra-živanja bio je utvrditi stavove učitelja likovne kulture u osnovnim i nastavnika likovne umjetnosti i likovne skupine predmeta u srednjim školama, sa svrhom poboljšanja kva-litete nastave na studijskim programima likovne pedagogije i usklađivanja programa s potrebama na tržištu rada. U radu su prikazani rezultati ispitivanja stavova učitelja i nastavnika o kompetencijama za rad u nastavi, o potrebi za dodatnim pedagoškim i umjetničkim obrazovanjem te o potrebi za obrazovanjem studenata iz različitih umjet-ničkih područja. U istraživanju je sudjelovao 41 učitelj likovne kulture i nastavnik likovne umjetnosti, odnosno vizualne umjetnosti i dizajna, iz Primorsko-goranske, Ličko-senjske i Istarske županije. Rezultati su pokazali visoku percepciju važnosti op-ćih, specifičnih i kompetencija za razvoj kreativnosti. Također su pokazali da postoji najveća potreba za dodatnim obrazovanjem za rad s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama te za primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Od umjetnič-kih područja, najveća potreba postoji za dodatnim obrazovanjem u novim medijima, internetu, web-dizajnu, grafičkom dizajnu i produkt-dizajnu. Dobiveni indikatori, uz razlike između mišljenja učitelja i nastavnika, te nastavnika likovne umjetnosti i ostalih predmeta iz umjetničkog područja, služit će kao smjernice za unapređivanje studijskih programa i razvoja kulture kvalitete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija primijenjenih umjetnosti, Rijeka