Pregled bibliografske jedinice broj: 1032829
Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj ovladanosti pisanom produkcijom studenata ruskoga jezika
Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj ovladanosti pisanom produkcijom studenata ruskoga jezika // Zadarski filološki dani 8
Benkovac, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 2019. str. 128-129 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1032829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj ovladanosti pisanom produkcijom studenata ruskoga jezika
(Use of cohesive devices as an indicator of mastery of the written production in students of Russian)
Autori
Knežević, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Zadarski filološki dani 8
Mjesto i datum
Benkovac, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 08.11.2019. - 09.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
lingvistika teksta, tekst, kohezivna sredstva, pisana produkcija na RSJ
(text linguistics, text, cohesive devices (words), the written production in RFL)
Sažetak
Svaki tekst, bio on napisan ili izgovoren, predstavlja zaokruženu cjelinu te je samim time rezultat određenoga komunikacijskoga čina. Suvremena lingvistička istraživanja teksta u prvome redu obuhvaćaju koherentnost (smislenost) i kohezivnost (logičnost) pisanoga ili govorenoga iskaza. Brojni su čimbenici koji utječu na oblikovanje pisanoga teksta (kontekst, raspoloživo vrijeme za pisanje, karakteristike osobe koja piše, itd.) te su predmetom prvenstveno lingvistike teksta, a onda i ostalih lingvističkih disciplina (psiholingvistike, pragmalingvistike, kognitivne lingvistike, semantike i dr.). U svjetskoj lingvistici u proučavanju kohezije teksta najčešće se primjenjuje semantički pristup Hallidaya i Hasan (1976) te proceduralni pristup de Beaugrandea i Dresslera (1981), dok se u hrvatskome jezikoslovlju tekstom najviše bave Glovacki-Bernardi (2001, 2004), Badurina (2005, 2008) i dr. U ovome izlaganju analizirat će se uporaba kohezivnih sredstava u pisanim radovima studenata ruskoga kao stranoga jezika (RSJ) na razini B2 prema ZEROJ-u. Naglasak će biti na leksičkim i gramatičkim sredstvima povezivanja (konektorima) koje studenti najčešće koriste u pisanoj produkciji na ruskome jeziku, a koji su pokazatelji površinske strukture teksta. Budući da se radi o pisanju na stranome jeziku, za potrebe ovoga istraživanja izradit će se poseban model s kriterijima za vrednovanje pisane produkcije u skladu s preporukama iz ZEROJ-a te Ruskoga obrazovnoga standarda za vrednovanje RSJ. Na temelju dobivenih rezultata iz pisanih tekstova izvest će se temeljni zaključci s ciljem utvrđivanja ovladanosti pisanom produkcijom studenata na ruskome jeziku. Isto tako, utvrdit će se eventualne poteškoće ili problemi u poučavanju i razvoju vještine pisanja na ruskome jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija