Pregled bibliografske jedinice broj: 1032811
Neki pokazatelji dostupnosti i kvalitete podrške djeci s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskom sustavu na području osječko- baranjske županije
Neki pokazatelji dostupnosti i kvalitete podrške djeci s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskom sustavu na području osječko- baranjske županije // "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" - tematski zbornik VII međunarodne naučno-stručne konferencije, 1 (2017), 367-377 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1032811 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neki pokazatelji dostupnosti i kvalitete podrške djeci s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskom sustavu na području osječko- baranjske županije
(Some indicators of the availability and quality of support for children with disabilities in the primary system in the Osijek-Baranja country)
Autori
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Lončarić, Marija ; Lemal, Edit
Izvornik
"Unapređenje kvalitete života djece i mladih" - tematski zbornik VII međunarodne naučno-stručne konferencije (1986-9886) 1
(2017);
367-377
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, osnovnoškolski sustav, inkluzija, podrška, stručnjaci
(children with disabilities, primary school system, inclusion, support, experts)
Sažetak
Prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2010) djeca s teškoćama u razvoju uključuju se z odgojno-oobrazovni sustav uz odgovarajuće mjere podrške u različitom opsegu, što je uređeno pratećim zakonskim i podzakonskim aktima. Kada je riječ o osiguravanju podrške, naglasak se stavlja na odgojno-obrazovni rad, stručnu podršku i primjerene programe. Za djecu s teškoćama uloga stručnjaka edukatora- rehabilitatora iznimno je važna. Dostupni podatci ukazuju na nedostatak stručnjaka edukacijsko-rehabilitacijkog profila za rad s djecom s teškoćama (Udruga IDEM, 2007). Postavlja se pitanje koliko su i u kojim sredinama u Republici Hrvatskoj razvijene i dostupne usluge za djecu s teškoćama u osnovnoškolskom sustavu. Sukladno prethodno navedenom, proizlazi cilj ovog rada kojim se nastoji ispitati dostupnost i kvaliteta podrške od strane stručnjaka za djecu s teškoćama u redovitom osnovnoškolskom sustavu na području Osječko-baranjske županije. Rezultati istraživanja ukazuju da se u redovitim školama školuje 6, 49% učenika s teškoćama, od čega se 34, 08% učenika školuje prema redovitom programu uz individualizirane postupke, 55, 90% učenika prema redovitom programu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke, a 10, 01% učenika prema posebnom programu uz individualizirane postupke. Od ukupnog broja stručnih suradnika zaposleno je 56, 25 % pedagoga, 27, 23% psihologa, 15, 63% edukatora-rehabilitatora i 0, 89% socijalnih pedagoga. Kada je riječ o broju stručnih suradnika u odnosu na djecu s teškoćama, rezultati ukazuju da je zaposleno 4, 71% pedagoga (1:219), 2, 28% psihologa (1:44), 1, 31% edukatora-rehabilitatora (1:77) i 0, 07% soc. pedagoga (1:338). Dobiveni podaci ukazuju na potrebu zapošljavanja stručnih suradnika edukacijsko-rehabilitacijskog profila kako bi se svakom učeniku omogućilo kvalitetno školovanje i potrebna podrška.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti