Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1032811

Neki pokazatelji dostupnosti i kvalitete podrške djeci s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskom sustavu na području osječko- baranjske županije


Krampač-Grljušić, Aleksandra; Lončarić, Marija; Lemal, Edit
Neki pokazatelji dostupnosti i kvalitete podrške djeci s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskom sustavu na području osječko- baranjske županije // "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" - tematski zbornik VII međunarodne naučno-stručne konferencije, 1 (2017), 367-377 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1032811 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neki pokazatelji dostupnosti i kvalitete podrške djeci s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskom sustavu na području osječko- baranjske županije
(Some indicators of the availability and quality of support for children with disabilities in the primary system in the Osijek-Baranja country)

Autori
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Lončarić, Marija ; Lemal, Edit

Izvornik
"Unapređenje kvalitete života djece i mladih" - tematski zbornik VII međunarodne naučno-stručne konferencije (1986-9886) 1 (2017); 367-377

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, osnovnoškolski sustav, inkluzija, podrška, stručnjaci
(children with disabilities, primary school system, inclusion, support, experts)

Sažetak
Prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2010) djeca s teškoćama u razvoju uključuju se z odgojno-oobrazovni sustav uz odgovarajuće mjere podrške u različitom opsegu, što je uređeno pratećim zakonskim i podzakonskim aktima. Kada je riječ o osiguravanju podrške, naglasak se stavlja na odgojno-obrazovni rad, stručnu podršku i primjerene programe. Za djecu s teškoćama uloga stručnjaka edukatora- rehabilitatora iznimno je važna. Dostupni podatci ukazuju na nedostatak stručnjaka edukacijsko-rehabilitacijkog profila za rad s djecom s teškoćama (Udruga IDEM, 2007). Postavlja se pitanje koliko su i u kojim sredinama u Republici Hrvatskoj razvijene i dostupne usluge za djecu s teškoćama u osnovnoškolskom sustavu. Sukladno prethodno navedenom, proizlazi cilj ovog rada kojim se nastoji ispitati dostupnost i kvaliteta podrške od strane stručnjaka za djecu s teškoćama u redovitom osnovnoškolskom sustavu na području Osječko-baranjske županije. Rezultati istraživanja ukazuju da se u redovitim školama školuje 6, 49% učenika s teškoćama, od čega se 34, 08% učenika školuje prema redovitom programu uz individualizirane postupke, 55, 90% učenika prema redovitom programu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke, a 10, 01% učenika prema posebnom programu uz individualizirane postupke. Od ukupnog broja stručnih suradnika zaposleno je 56, 25 % pedagoga, 27, 23% psihologa, 15, 63% edukatora-rehabilitatora i 0, 89% socijalnih pedagoga. Kada je riječ o broju stručnih suradnika u odnosu na djecu s teškoćama, rezultati ukazuju da je zaposleno 4, 71% pedagoga (1:219), 2, 28% psihologa (1:44), 1, 31% edukatora-rehabilitatora (1:77) i 0, 07% soc. pedagoga (1:338). Dobiveni podaci ukazuju na potrebu zapošljavanja stručnih suradnika edukacijsko-rehabilitacijskog profila kako bi se svakom učeniku omogućilo kvalitetno školovanje i potrebna podrška.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Krampač-Grljušić, Aleksandra; Lončarić, Marija; Lemal, Edit
Neki pokazatelji dostupnosti i kvalitete podrške djeci s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskom sustavu na području osječko- baranjske županije // "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" - tematski zbornik VII međunarodne naučno-stručne konferencije, 1 (2017), 367-377 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Krampač-Grljušić, A., Lončarić, M. & Lemal, E. (2017) Neki pokazatelji dostupnosti i kvalitete podrške djeci s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskom sustavu na području osječko- baranjske županije. "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" - tematski zbornik VII međunarodne naučno-stručne konferencije, 1, 367-377.
@article{article, author = {Krampa\v{c}-Grlju\v{s}i\'{c}, Aleksandra and Lon\v{c}ari\'{c}, Marija and Lemal, Edit}, year = {2017}, pages = {367-377}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, osnovno\v{s}kolski sustav, inkluzija, podr\v{s}ka, stru\v{c}njaci}, journal = {"Unapre\djenje kvalitete \v{z}ivota djece i mladih" - tematski zbornik VII me\djunarodne nau\v{c}no-stru\v{c}ne konferencije}, volume = {1}, issn = {1986-9886}, title = {Neki pokazatelji dostupnosti i kvalitete podr\v{s}ke djeci s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju u osnovno\v{s}kolskom sustavu na podru\v{c}ju osje\v{c}ko- baranjske \v{z}upanije}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, osnovno\v{s}kolski sustav, inkluzija, podr\v{s}ka, stru\v{c}njaci} }
@article{article, author = {Krampa\v{c}-Grlju\v{s}i\'{c}, Aleksandra and Lon\v{c}ari\'{c}, Marija and Lemal, Edit}, year = {2017}, pages = {367-377}, keywords = {children with disabilities, primary school system, inclusion, support, experts}, journal = {"Unapre\djenje kvalitete \v{z}ivota djece i mladih" - tematski zbornik VII me\djunarodne nau\v{c}no-stru\v{c}ne konferencije}, volume = {1}, issn = {1986-9886}, title = {Some indicators of the availability and quality of support for children with disabilities in the primary system in the Osijek-Baranja country}, keyword = {children with disabilities, primary school system, inclusion, support, experts} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font