Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1032776

13.Trienale hrvatskog kiparstva


Jazvić, Paulina
13.Trienale hrvatskog kiparstva, 2018. (izložba).


CROSBI ID: 1032776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
13.Trienale hrvatskog kiparstva
(13th Triennial of Croatian Sculpture)

Autori
Jazvić, Paulina

Izvornik
Gliptoteka , HAZU, Zagreb

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, izložba

Godina
2018

Ključne riječi
skupna izložba, trijenale hrvatskog kiparstva
(13th Triennial of Croatian Sculpture, exhibition)

Sažetak
Topologija nespecifičnog pojavljivanja Velik odaziv na natječaj za XIII. trijenale hrvatskog kiparstva, manifestaciju koja je ove godine navršila trideset i šest godina, svakako je glavno jamstvo da će jedna „revijalna“ izložba ispuniti svoju temeljnu funkciju – da donese relevantan presjek kroz trogodišnju umjetničku produkciju koja se još uvijek odaziva na medijsku interpelaciju kiparstva. Složimo li se, naime, oko teze da se suvremena umjetnost odvija u estetskom sustavu koji se paušalno određuje kao postmedijski, tako velik i raznovrstan odaziv moguće je protumačiti samo na dva, međusobno isključujuća načina. Prvi bi upućivao na to da je medij jednostavno prestao biti spoznajno relevantna, heuristička kategorija te da se umjetnost legitimira diskursima koji se zasnivaju na drugom kategorijalnom aparatu – primjerice na kompleksu teorija i pripadnih disciplina koje nude objašnjenja polazeći od pojma slike kao semiološkog objekta, čija se značenja i upotrebe istražuju relativno neovisno o materijalnim i formalnim danostima same proizvodnje, odnosno neovisno o određenoj téchne i poíesis. Drugo bi objašnjenje pak upućivalo na suprotni zaključak – da medij naime još uvijek predstavlja relevantan ulog u razumijevanju umjetnosti te da ga je i u postmedijskom kontekstu još uvijek potrebno promišljati kao kategoriju nužnu za poimanje svekolike umjetničke prakse, koja upravo kao intermedijalna, plurimedijalna i transmedijalna ostvaruje svoja diferencijalno specifična značenja. Velik i raznovrstan raspon umjetničkih radova prijavljenih na natječaj u prvom bi slučaju značio da se odrednica kiparstva više ne shvaća kao obvezujuća ; u drugome pak da se umjetnička praksa na nju na ovaj ili onaj način pokušava nadovezati tražeći nove puteve za invenciju medija. (Iz predgovora kataloga 13. trijenala hrvatskoga kiparstva dr. sc. Ivane Mance)

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Likovne umjetnosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Paulina Jazvić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jazvić, Paulina
13.Trienale hrvatskog kiparstva, 2018. (izložba).
Jazvić, P. (2018) 13.Trienale hrvatskog kiparstva. Gliptoteka , HAZU, Zagreb. Izložba.
@unknown{unknown, author = {Jazvi\'{c}, Paulina}, year = {2018}, keywords = {skupna izlo\v{z}ba, trijenale hrvatskog kiparstva}, title = {13.Trienale hrvatskog kiparstva}, keyword = {skupna izlo\v{z}ba, trijenale hrvatskog kiparstva} }
@unknown{unknown, author = {Jazvi\'{c}, Paulina}, year = {2018}, keywords = {13th Triennial of Croatian Sculpture, exhibition}, title = {13th Triennial of Croatian Sculpture}, keyword = {13th Triennial of Croatian Sculpture, exhibition} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font